A nap legfontosabb híre inkább egy pletyka: az F1-be érkezés gondolata merült fel a Forddal kapcsolatban. A vállalat nem akar teljes gyári csapatot szponzorálni vagy saját erőforrást gyártani, ezért kézenfekvőnek tűnik az opciók egyike, a Red Bull-lal való szövetség. Az istálló, amelynek 2025-ig van szerződése a Hondával, a 2026-os motorszabályok alapján saját erőforrást tervez építeni. Ehhez a motorhoz adhatná a nevét a Ford, kiegészítve esetleges támogatással szakértelem tekintetében. Részletek itt olvashatók!
Az Alpine viszont pont hogy értékesíteni az F1-es istállója egy részét. A pénzre nem konkrétan az istállónak van szüksége, de a portál szerint az Luca de Meo elnök-vezérigazgató terve, hogy az F1-es csapaton keresztül tenné nemzetközileg is ismertté a márkát, a befolyó pénzből pedig az utcai autós divízió elektromos terveit finanszírozná. Részletek itt!
A kedélyeket szokás szerint Ralf Schumacher is borzolta. Az F1 ügyeletes megmondójának szerepében az elmúlt időszakban már Jacques Villeneuve-öt is leváltó német beszélt a Williamsnél uralkodó helyzetről, és azt is hangsúlyozta, hogy szerinte Valtteri Bottasnak távoznia kellene az Alfa Romeótól. Az interjú itt olvasható!
Nico Rosberg szerint az F1-ből távozó Sebastian Vettel az Aston Martinnál már nem volt ugyanaz a versenyző, aki korábban négy bajnoki címet zsebelt be. Szerinte az utolsó versenyeken úgy tűnt, hogy megkönnyebbült, úgy vezetett, mint legszebb időszakában. A 2016-os világbajnok szavairól itt számoltunk be.
Szintén Vettelről beszélt Daniel Ricciardo is, aki méltatta korábbi csapattársát. „Idén többször is felvette a telefont, és egyszerűen csak barátként viselkedett, törődött velem. Érdeklődött, ahogyan egy igazi barát teszi. Fontos, hogy ilyen barátaid legyenek, viszont ez a rajtrácson nem túl gyakori. Jól kijövünk a versenyzőkkel, de nem szoktunk ennyire mély barátságot ápolni egymással. Néhány gesztus, amit idén tett, és néhány kedvesség, amit irántam tanúsított, bizonyos értelemben váratlan volt, de egyszerűen szuper érzés, hiszen nagyon kedves volt” – mesélte Ricciardo. A teljes cikk itt található!
Toto Wolff a Mercedes idei autójáról és annak helyéről értekezett. „Azt hiszem, ennek az autónak mindig is különleges helye lesz a gyűjteményünkben. Valahol nagyon hátul” – viccelődött Wolff.
Nincs messze a világbajnoki cím Carlos Sainz szerint, aki a Ferrari új csapatfőnökéről, Fred Vasseurről is ejtett néhány szót. A nyilatkozata itt olvasható!
Ha pedig már Vasseur: összeszedtük, hogy milyen sarokpontokra kell figyelnie, milyen problémákat kell megoldania, milyen feladatok várnak rá a Ferrarinál. A helyzetértékelésünk itt érhető el!
Egy hír Barcelonából: a RaceFans információi szerint a Circuit de Barcelona-Catalunya üzemeltetői a jövőben egy új nyomvonalat szeretnének homologizáltatni az FIA-val, amely nem tartalmazná a pálya harmadik szektorában kialakított sikánt. Részletek itt!
A végére pedig két szolgálati közlemény: egyrészt meghallgatható a Formula Podcast legfrissebb adása, amely az őrült keddi csapatfőnök-keringőről készült, illetve már megvásárolható a nyomtatott Autósport és Formula Magazin legfrissebb száma is, ennek részleteiről itt írtunk!