DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Nagy F1-es szezonértékelő – Az év csalódása

Mely pilóta vagy csapat teljesített rosszabbul 2021-ben, mint ahogy azt előzetesen vártuk? Évértékelő sorozatunk harmadik felvonásában a szezon kellemetlen meglepetéseit rangsoroltuk.

Idén sem marad el a Formula.hu szokásos F1-es évértékelő sorozata, amelyben minden kategóriában felállítottuk a saját top 3-as rangsorunkat, majd ezeket pontozva – az első helyezettek 3, a másodikak 2, a harmadikak 1 egységet kaptak – összeállt a szerkesztőség listája. Most jöjjenek azok a versenyzők és csapatok, amelyek teljesítménye a legnagyobb csalódást okozta számunkra.

ev-csalodasa-aston



Balogh Boglárka: Az első helyre az Aston Martint tenném, szerintem nem csak én vártam jóval többet a tavaly még negyedik erőnek számító, Lawrence Stroll által jócskán pénzelt csapattól. A második helyre Sergio Perez kerül, aki bár az utolsó futamokra összekapta magát, összességében év közben nem éreztem úgy, hogy igazán azt hozta volna, amit vártak/vártunk tőle. A harmadik helyre a Mercedest tettem, akik negatív meglepetés voltak abból a szempontból, hogy világbajnok csapatként mennyiszer baltázták el a taktikát.

1. Aston Martin

2. Sergio Perez

3. Mercedes

 

Balogh Tamás: Tavaly Racing Pointként még harcban voltak a konstruktőri vb-dobogóért és futamot nyertek, ráadásul immár az Aston Martin áll a csapat mögött, ehhez képest hatalmasat zuhant a brit istálló. Daniel Ricciardo beilleszkedése a McLarenhez nem ment/megy a legzökkenőmentesebben, Lando Norris az év nagy részében messze felülmúlta őt, s a monzai győzelem is csak szépségtapasz lehet az ausztrál idei produkcióján. Yuki Tsunoda pedig egy-két villanást leszámítva inkább a hibáival hívta fel magára a figyelmet, egyáltalán nem igazolta a hozzá fűzött reményeket.

1. Aston Martin

2. Daniel Ricciardo

3. Yuki Tsunoda

ev-csalodasa-tsunoda-dppi

Gellérfi Gergő: Monza és más semmi. Kis túlzással így lehetne összegezni Daniel Ricciardo idei produkcióját, néhány felvillanás és sok vállalhatatlanul szürke hétvége jellemezte a szezonját. Az Aston Martin az erősorrend 3-4. helyéről a hetedikre süllyedt vissza, ez nem is igényel kommentárt, az év csalódása mégis az a Tsunoda, aki a versenyek mintegy 80 százalékában semmit nem mutatott abból, miért szerződtették őt a királykategóriába. Nagy szerencséje, hogy a Honda támogatásának köszönhetően lesz folytatás 2022-ben.

1. Yuki Tsunoda

2. Aston Martin

3. Daniel Ricciardo

 

Gobodics Tamás: Daniel Ricciardo egész éves teljesítményét még a monzai győzelem sem tudja annyira felhúzni, hogy ne kerüljön az első helyre – én közel vb-esélyesnek tartottam őt eddig, amennyiben jó autót kap maga alá, most viszont egy „nem túl erős” második számú pilóta lett belőle a McLarennél. Bottasnak annyi gyenge futama volt, hogy azt én nem vártam tőle ebben az évben, amikor nagy szükség lett volna a jó formájára, Sergio Perez pedig csak azért nem fért be a top háromba az egy-két villanása mellett szörnyű szezonjával, mert tőle ezt vártam – az Aston Martintól viszont kicsit acélosabb szereplésben bíztam, messze voltak a jótól.

1. Daniel Ricciardo

2. Valtteri Bottas

3. Aston Martin

 

Héjas Szilárd: Úgy gondolom, mindenki listáján szerepelni fog az Aston Martin. A 2020-as sikerek, a gyári háttér érkezése és a sok ígérgetés után alaposan leszerepeltek Strollék. Tsunodától is többet vártam, bár ő a szezon végére összeszedte magát, a harmadik helyet pedig Bottas kapja ezen a listán.

1. Aston Martin

2. Yuki Tsunoda

3. Valtteri Bottas

ev-csalodasa-alfaromeo-dppi

Mészáros Sándor: Az Alfától azt reméltük, hogy a 2020-as gyengélkedés után a középmezőnyben vívnak majd, ám ismét harmatgyengén teljesítettek. Az Aston Martint is sújtották az idei szabálymódosítások, de míg a Mercedes képes volt ledolgozni ennek hatását, a zöldek egész évben egy helyben toporogtak. Tsunoda szezonja tökéletesen megmutatta, hogy a juniorszériákban látott teljesítmény nem mindig van köszönőviszonyban a kőkemény F1-es valósággal…

1. Alfa Romeo

2. Aston Martin

3. Yuki Tsunoda

 

Strommer Benjamin: Ha van versenyző, akitől egyértelműen többet vártam, az a McLaren sztárigazolása: Ricciardo egész szezonja a „lassan összerázódom az autóval” jegyében telt, és bár a monzai győzelem minden elismerést megérdemel, azt leszámítva bajos kiemelkedő pillanatot találni idei évében – nem mondható el, hogy 17 millió dolláros fizetése minden centjét megérdemelte. Két csapatot emelnék ki még a negatív listán: a 2020-ban időnként második legjobb csapatként emlegetett Racing Point csúnyán visszaesett az identitásváltás után, az Alfa Romeótól pedig minden évben várjuk az előrelépést, de valahogy ez sosem történik meg.

1. Daniel Ricciardo

2. Aston Martin

3. Alfa Romeo

ev-csalodasa-ricciardo-dppi

Szikora Tamás: Azt már az év elején biztosan tudni lehetett, hogy az amerikai istálló gyakorlatilag semmilyen fejlesztést nem fog hozni a versenygépükhöz, így ugyan várható volt, hogy szenvedni fognak, de még így is gyalázatos volt a teljesítményük. A szezon előtt az új névadó szponzor, a festésük és az újonc pilóták miatt is nagy figyelem irányult rájuk, később viszont inkább csak a balesetek miatt voltak érdekesek. Jövőre ennél több kell, főleg, hogy mindent a 2022-es felkészülésre tettek fel. Az Alfa Romeo autójában is több volt, Kimi Raikkönen már nagyon túl akart lenni a 2021-es éven, Antonio Giovinazzi pedig nem tudta azt nyújtani, amit vártak tőle. Az olasz pilóta és Valtteri Bottas is az utolsó szalmaszálba kapaszkodott a csapatánál, bár a második félidőben jelentős fejlődést mutattak be, egy ilyen hosszú versenynaptár és egy ekkora tét esetében nem elég csak a második félidőben jónak lenni. 

1. Haas

2. Alfa Romeo

3. Valtteri Bottas

 

Végeredmény: A legnagyobb csalódások toplistáján a 2020-hoz képest legnagyobbat zuhanó istálló vitte el az első helyet: az Aston Martin annyi pontot kapott tőlünk, mint a rangsorban mögötte végző, a McLarennél egy megvillanáson túl nem sokat mutató Daniel Ricciardo és az előzetes várakozásoktól elmaradó újonc Yuki Tsunoda. Rajtuk kívül az Alfa Romeo és a Haas produkciója is behúzott egy-egy első helyet szerkesztőségünk tagjainál.

1. Aston Martin 16 pont

2. Daniel Ricciardo 9 pont

3. Yuki Tsunoda 7 pont

4. Alfa Romeo 6 pont

5. Valtteri Bottas 4 pont

6. Haas 3 pont

7. Sergio Perez 2 pont

8. Mercedes 1 pont

 

Korábbi ranglistáink:

Az év pilótája: 1. Max Verstappen, 2. Lewis Hamilton, 3. Lando Norris

Az év csapata: 1. Red Bull, 2. Mercedes, 3. Ferrari

Az év meglepetése: 1. Carlos Sainz, 2-3. Esteban Ocon és Williams

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: