Toto Wolff csapatfőnök magyarázata szerint a karosszériacserét az indokolta, hogy a csapat szeretné a két egység futásteljesítményét kiegyensúlyozni. Nem szabad elfelejteni, hogy a szabályok értelmében a csapatok áthozták az idei szezonra a 2020-as karosszériát. Emellett Bottas az imolai balesetet követően új karosszériát kapott, így ő az azóta eltelt nagydíjhétvégéken frissebb egységet használt Hamiltonnál. (Az Olaszországban megrongálódott kasztnit a csapat megjavítja és még előveszi a szezon folyamán.)
A Francia Nagydíj pénteki napjának mindkét edzésén a Hamilton eddigi karosszériáját használó Bottas végzett előkelőbb pozícióban, két-három tizedmásodperc közti különbséggel csapattársához képest: délelőtt első, délután második lett, míg a finn eddigi vázával köröző hétszeres világbajnoknak a második és harmadik pozíció jutott. Bottas azonban nem tulajdonította egyértelműen a karosszériacserének feljavulását.
„Nehéz megmondani, hogy ez a karosszérián vagy a pályaállapoton múlt. Mindenesetre az érzés sokkal jobb, mint két héttel korábban, ennyi biztos. Éreztem, hogy ez a hétvége jó formában kezdődött. Mindennel rendben volt az érzet, komfortosan éreztem magam, és meglehetősen gyors voltam az autóban eddig. A pálya más, de az egyensúly jó, a gumik jól működnek, én pedig magabiztos vagyok az autóban, és szerintem ez a fő különbség” – nyilatkozta a helyszíni riportereknek Bottas a Paul Ricard aszfaltcsíkon.
Az elégedettségnek hangot adó Bottashoz hasonlítva érdekes, hogy Hamilton arról beszélt, a pénteki élmezőnybeli helyezések dacára hasonló küszködést tapasztal, mint az előző két versenyhétvégén:
„Habár a pozíció eléggé eltérő, mint Monacóban és Bakuban volt, meglehetősen szenvedünk hétvégén, de valószínűleg mindenki. Nem tudom, hogy a pálya felülete, a hőmérséklet vagy a jobban felfújt gumik az okai, mivelhogy a nyomásérték magasabb, mint bármikor korábban, az eddigi egyik legmagasabb. Nehéz megmondani, mindenesetre csúszkálunk, és küszködünk, ahogy szerintem mindenki” – nyilatkozta Hamilton. Arra a kérdésre, hogy a karosszériacsere hátrányba hozta-e, ennyit válaszolt: „Nagyon ritkán vannak különbségek az egyes karosszériák között.”
Az utóbbi megjegyzés ellenére Toto Wolff arról beszélt, Hamilton újabb karosszériát kaphat, amennyiben elégedetlen a jelenlegi, ex-bottasos egységgel, amely kiválóan működött a finn alatt Monte-Carlóban, ám a versenyző szenvedett Bakuban.
„Ez a karosszéria pompásan ment Monacóban, Valtteri ezzel kvalifikált az első sorba. De sosem lehet tudni. Hiába állítják azt a mérnökök, hogy mindent teszteltek és kellően merev, nem lehet a különbség, ha a versenyző azt mondja, hogy nem az, akkor nem éri meg bizonygatni neki, cserélni kell. Megkapjuk tőle a visszajelzést, ha pedig ez kell, hogy a versenyző lelke megnyugodjon, akkor van egy vadonatúj tartalék karosszériánk, ahhoz mindig hozzányúlhatunk” – beszélt az újabb karosszériacsere lehetőségéről az osztrák csapatfőnök.