Steward
Szikora Tamás
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2021. szeptember 17. péntek

Vázat cserél a Mercedes Hamilton és Bottas között

Némi túlzással egymás autóit vezetheti Lewis Hamilton és Valtteri Bottas a Francia Nagydíjon. A hétvégi futam csütörtöki sajtótájékoztatóján Bottas árulta el, hogy másik vázat kap a Mercedestől, mégpedig azt a 6-os sorszámút, amivel Hamilton a szezonkezdet óta versenyzett. Hamilton cserébe a 4-es számút kapja meg, amit Bottas Portimao óta használt. A szokatlannak tűnő cserére azért került sor, hogy a két különböző időben bevetett alkatrész futásteljesítményét kiegyenlítsék, Bottas ugyanis az imolai balesete után egy teljesen új vázat kapott. A régi, jelenleg javítás alatt álló darabot a Mercedes a szezon hátralévő részében még elő fogja venni.

Bár úgy tűnhet, a csere Bottas megmagyarázhatatlanul gyenge azerbajdzsáni tempója miatt történt, de nem ez a helyzet. A Mercedes ezt már korábban tervezte, Bottas tempójára pedig azóta sem találtak magyarázatot.

mercedes-baku-dppi-1-v22

Fotó: DPPI

Ezzel a videóval emlékezett meg Sir Stirling Mossról a Mercedes

Ma lenne 92 esztendős a legenda - egy pár évvel ezelőtti, Lewis Hamiltonnal közös videót posztolt megemlékezésként a Mercedes.

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@mercedesamgf1) által megosztott bejegyzés

3D-s animáció készült Verstappen és Hamilton monzai ütközéséről

Az erre szakosodott Crashalong YouTube-csatorna készítette el az F1-es Olasz Nagydíj féltávjánál történtek animációját, így több szemszögből is megnézhetjük, hogyan is zajlott a két világbajnoki rivális újabb balesete:

 

Bezár a praxis – gigaválogatással tekintettük át a távozó Rossi pályafutását

Kilenc világbajnoki cím, 115 nagydíjgyőzelem, 235 dobogós helyezés, 65 pole-pozíció – számokban kifejezve így fest a „Doktor” karrierje, de az eredményeken jócskán túlmutat mindannak a jelentősége, amit a szezon végén 26 esztendő után búcsúzó olasz klasszis a MotoGP-ért tett. Az Autósport és Formula Magazin legfrissebb számában egy címlapot és nem kevesebb, mint tíz oldalt szenteltünk Valentino Rossinak, felidézve legemlékezetesebb győzelmeit, legádázabb rivalizálásait, valamint legmókásabb pillanatait.

afm-rossi

Ezért tartotta meg Vettelt az Aston

Otmar Szafnauer, az Aston Martin F1-es csapatfőnöke beszélt arról, hogy miért kedveli az istállónál maradó német pilótát. Mint mondta, szakmailag nagyon keményen dolgozik és magas elvárásokat támaszt magával, valamint a csapattal szemben is, amellyel segíti a munkát. Ezen felül pedig:

"Ő egy erős elvekkel, erős jellemmel, becsületességgel rendelkező ember, amit én személy szerint kedvelek. Nem fél kimondani, amit gondol, ezt pedig szintén kedvelem. Elment szemetet szedni Silverstone-ban, amit én magam is megteszek néha Oxfordban, mert nem szeretem a szemetet. Szóval az, hogy órákat töltött szemétszedéssel a lelátókon, szintén tetszett. Ő alapvetően egy jó srác, aki törődik az emberekkel és a környezetével is. Tényleg jó srác, kedveljük" - mondta Szafnauer.

00121029_057

fotó: dppi

Egytől tízig: így értékeltük a mezőny monzai teljesítményét!

A Formula Podcast stábja szokásához híven ezúttal is tízes skálán értékelte minden versenyző Monzában nyújtott teljesítményét – kiemelkedő és gyenge produkcióból sem volt hiány a hercegség királyi parkban! Az adás e szakasz 01:15:15-től hallgatható meg.

 

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

applepod2

stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

Nulla körrel ért véget az utolsó Pirelli-tesztnap

Nem a várt módon fejeződött be a Formula-1 gumibeszállítójának 2021-es tesztprogramja, középpontban a 18 colos abroncsok tökéletesítésével: a Magny-Cours-ban tartózkodó Alpine csütörtökön nulla kört tudott megtenni műszaki ok miatt.

A csapat tesztpilótája, Danyiil Kvjat szerdán még 91 körig jutott esős és köztes abroncsokon. A hírek szerint a Pirelli mérlegeli, hogyan pótolja a kiesett adatokat.

Távozik a McLarentől a húsz évet leszolgáló igazgató

A 2021-es év végéig elhagyja a McLarent Jonathan Neale, a cégcsoport műveleti igazgatója. Ezzel a Ron Dennis-éra utolsó képviselője távozik a cég felsővezetéséből: az ügyvezető igazgató Zak Brown és az elnök Paul Walsh az elmúlt években érkeztek a McLaren Grouphoz, és a versenycsapat legfontosabb pozícióit is újabb szerzemények töltik be, mint Andreas Seidl, James Key vagy Andrea Stella.

Neale 2001-ben csatlakozott a McLarenhez, amelyet megelőzően a British Aerospace munkatársa volt, ahol Martin Whitmarsh-sal dolgozott együtt. A versenycsapat műveleti igazgatója, majd ügyvezető igazgatója volt, 2015-ben pedig, az átalakulás időszakában megbízott ügyvezető igazgatóként szolgált Zak Brown színre lépéséig. Ezt követően kivonta magát az F1-es istálló életéből, és a McLaren Group műveleti igazgatója lett.

Ahogyan még nem láttad: az Olasz Nagydíj legóból!

A The Moving Bricks nevű YouTube-csatorna készítője minden egyes Formula-1-es versenyt követően rekonstruálja az eseményeket, és persze a nagyszerű Olasz Nagydíj sem maradhatott ki a repertoárból. Hamilton és Verstappen ütközése úgy, ahogyan eddig még biztosan nem láttad: Legóból, na meg persze Daniel Ricciardo és a McLaren első győzelme hosszú évek után!

A sprintkvalifikáció jelene és jövője

Voltak, akik elégedettek voltak a monzai sprintkvalifikációval, de egyértelműen kisebbségbe szorultak azokhoz képest, akik lesújtó véleményt fogalmaztak meg a szombat délutáni „show” kapcsán. A Formula Podcast legutóbbi adásában állást foglaltunk a kérdésben, s azt a témát is. érintettük, hogy miként változtathatják meg a sprintkvalifikáció rendszerét a jövőben – e szakaszt 04:42-től hallgathatod meg!

 

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

applepod2

stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

Összeveszett Leclerc és Binotto Monzában?

Kezeljük erős fenntartásokkal az értesülést, de az olasz f1sport.it arról ír, hogy heves vitára került sor a hétvégi Olasz Nagydíjon Charles Leclerc és a Ferrari csapatfőnöke, Mattia Binotto között. A portál saját forrásra hivatkozva állítja, hogy a két fél péntek délelőtt feszült egymásnak és hozzáteszi, hogy a vita kiváltó oka az lehetett, hogy Binotto szerint inkább Carlos Sainz megérzései alapján fejlesztik az autót, mert azok megbízhatóbbak, mint Leclerc-éi. Az olasz lap szerint a vitában közbe kellett lépnie Leclerc ügynökének, Nicolas Todtnak, ő választotta szét a feleket.

Az f1sport.it szerint Leclerc és Binotto viszonya már futamok óta nem az igazi, éppen a fejlesztés iránya miatt - a portál forrásai szerint a monacói rosszuléte is ebből fakadt a monzai hétvégén, az idegesség miatt lett beteg.

00120027_118_2

fotó: dppi

Vizsgálja az FIA Sainz biztonsági övét

Emlékezhetünk, hogy az Olasz Nagydíj szombati második szabadedzésén Carlos Sainz jó eredmény helyett egy nagy csattanással ijesztett rá a tifosira. A spanyol az Ascari kanyarban sodródott a falba, de akkora erővel, hogy még a feje is a szokottnál jóval előrébb bukott, kis híján a kormánynak is nekicsapódva.

Mivel egy ütközés esetén ekkora mozgás szokatlannak és veszélyesnek számít, az FIA és a Ferrari vizsgálni kezdte, Sainzot megfelelően védte-e minden. A feltételezések szerint a biztonsági öv engedhetett túl sokat, így most elsősorban azt ellenőrzik. „A biztonsági öv úgy van kialakítva, hogy rugalmas legyen. Egy emberi testet fog, szóval engednie kell egy kicsit. Nem lehet mindenkit odaszorítani az autóba. Mint bármely más, nagyobb balesetnél, megnézzük az övet, és meglátjuk, mit tanulhatunk belőle. [Sainz biztonsági öve] valószínűleg túl laza volt” – mondta el a versenyigazgató, Michael Masi az Olasz Nagydíj után.

Érdekesség, hogy a laza biztonsági övre épp ezen a hétvégén panaszkodott egy másik pilóta, Yuki Tsunoda is, aki még pénteken jelentette a problémát a csapatának.

Csapatot váltva marad a Formula-E-ben a korábbi bajnok

Lucas di Grassi a Venturi színeiben folytatja a pályafutását az elektromos világbajnokság 2021/2022-es (de valójában teljes egészében jövőre rendezendő) idényében. A brazil pilóta csaknem egy évtized után hagyja el az Audi kötelékeit, de teszi mindezt kényszerből, mivel a négykarikás márka távozik a Formula-E-ből, sőt a németek gyári csapatáért felelő Abt Team is teljes egészében visszavonta a nevezését a következő szezontól, azaz nem maradnak a szériában, mint az Andretti a BMW kiszállása után.

A korábban bajnoki címig jutó Di Grassi elmondta: karrierje jelen szakaszában úgy érezte, az Audival való kategóriaváltás helyett az a legjobb döntés, ha marad a Formula-E-ben, és hozzátette, hogy az egy év kihagyás is opció lett volna számára, ha nem talál magának versenyképes ülést a sorozatban. A Mercedes hajtásláncait használó Venturi képében azonban talált ilyet, hiszen bár privát istállóról van szó Susie Wolff vezetésével, az előző évad során Edoardo Mortara az összetett vb-tabella második helyén végzett velük – mellé érkezik egyébként Di Grassi Norman Nato helyére.

digrassi-venturi-fe

Hatalmas ünneplést csapott a monzai kettős győzelem után a központjában a McLaren

Csaknem kilenc évet vártak a legutóbbi Formula-1-es diadaluk óta a mostanira, így érthető, hogy megadta a módját a wokingi alakulat Daniel Ricciardo olaszországi sikerének, amelyet Lando Norris tett teljessé a második helyével. Íme, néhány felvétel a szerda esti ünneplésről:

MiniDrivers - Olasz Nagydíj: Hamilton és Verstappen a stewardok előtt felel

Kétségkívül Lewis Hamilton és Max Verstappen újabb ütközése szolgáltatja a legnagyobb beszédtémát az Olasz Nagydíjról, s miközben komoly elemzések és állásfoglalások látnap napvilágot minden órában, szerencsére itt van nekünk a MiniDrivers, akik a tőlük megszokott humorral próbálták meg kifigurázni az Olasz Nagydíjon történteket is. Lássuk, hogyan fest animálva és kifigurázva a monzai ütközés és annak utóélete!

 

Egy napon, egy pályán győzött három testvér

A hazai ralikrosszban láttunk már olyat, hogy testvérpár vagy éppen apa és fia ért el egyidejűleg bravúrokat, Körmöcziék legújabb sikere azonban egyedülálló: a Kakucs Ringen Balázs, Gergő és Ákos is megnyerte kategóriáját.

Körmöczi Balázs és Gergő ikertestvérek: előbbi a Super1600 kategória címvédője, utóbbi idén lépett fel a SuperTouringCars -1600 géposztályba. A 19 éves Balázs négyből harmadik győzelmét szerezte a Suzuki Swifttel, Gergő viszont most aratta első sikerét saját kategóriájában, egy Skoda Feliciával.

Kistestvérük, a 11 éves Ákos a Junior Kupában vitézkedik, mégpedig meglehetősen sikeresen: ahányszor rajthoz áll, mindig nyerni tudott, és a Kakucs Ringen folytatta sorozatát. De a testvérek nem csupán a döntőben nyertek: sokat mond dominanciájukról, hogy kvalifikációs futamokkal, elődöntőkkel és döntőkkel együtt összesen 15 futamot teljesítettek a hétvégén, és ebből csupán kettőt nem ők nyertek meg!

Mi lehet a tehetséges testvérek következő bravúrja? Balázs jelentős előnnyel vezeti az S1600-at, győzelmével pedig Gergő is átvette az STC -1600 tabellájának első helyét. Körmöczi Ákos második a Junior Kupában egyetlen pont hátránnyal úgy, hogy a greinbachi hétvégén nem vett részt – márpedig év végén a leggyengébb versenyeredmény pontszámát minden versenyzőnél levonják, így ez a kihagyás gyakorlatilag nem számít. Nem akarjuk elkiabálni, de jók az esélyek, hogy a Körmöczi család három bajnoki címmel gazdagodjon az év végén.

Miért nem ment oda Verstappen Hamiltonhoz?

Számos vitát generált a hétvégi Verstappen–Hamilton-ütközés, egyesek nem mást vetettek a holland szemére, mint hogy nem ment oda Hamiltonhoz megbizonyosodni arról, hogy versenytársa jól van-e. Erről és az ütközés más aspektusairól is szót ejtettünk legújabb, az Olasz Nagydíjat értékelő podcastünkben, melynek e szakaszát 50:45-től hallgathatod meg!

 

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

applepod2

stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

TikTok-sztár vendégeskedett a Ferrarinál Monzában

A népszerű közösségi oldalon vált ismertté Khaby Lame, aki nagyon hamar világhírű lett a videói által, melyeken a rettentően elszaporodó lifehack videókat kezdte el kiparodizálni. A munkásságát persze nem most kezdte, már 2020 márciusa óta tölt fel videókat, a népszerűsége viszont nagyot ugrott ebben az esztendőben és jelenleg több mint 111 millió követője van a TikTokon.

A videóiban általában azt mutatja be, hogy a túlkombinált módszerek helyett, hogyan lehetne sokkal egyszerűbben megoldani egy adott problémát, a sikerét viszont nem ennek, sokkal inkább a jellegzetes reakcióinak és arckifejezésének köszönheti. A szenegáli-olasz származású fiatalember menedzsere a szintén olasz, Riggio Alessandro, akinek ügyfelei között sok híresség van, így talán az sem véletlen, hogy Khaby legutóbb Monzában, a Ferrari csapatánál tűnt fel. A maranellóiak ezt az Instagram oldalukon is megosztották, a képek pedig magukért beszélnek.

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Scuderia Ferrari (@scuderiaferrari) által megosztott bejegyzés

Még a leggyorsabb bokszkiállás díját is elvitte a McLaren Monzában

Nem elég a kettős győzelem Daniel Ricciardóval és Lando Norrisszal, valamint az ausztrál leggyorsabb köre, a wokingiak még a bokszban is remekeltek – íme, a három leggyorsabb kerékcsere az Olasz Nagydíjról, ahol a kategóriában jeleskedő Red Bull ezúttal csak a második helyre fért oda, miután a McLaren először bizonyult a legjobbnak ezen a téren:

Jövőre is a MotoGP utánpótlás-sorozatában versenyez a fiatal magyar motoros

Az idei szezon után a következő idényre is meghívást kapott a szervezőktől a gyorsaságimotoros-világbajnokság hivatalos utánpótlás-sorozatába, a Red Bull Rookies Cupba Görbe Soma. A 16 éves versenyző - aki a 27 fős mezőny egyetlen magyar indulója volt az idén - az MTI-nek kedden elmondta, a múlt hétvégén, Aragónban rendezett szezonzáró futamok után közölték vele, hogy elégedettek voltak az elvégzett munkájával és jövőre is számítanak rá a mezőny tagjaként.

A Red Bull Rookies Cupban a Moto3-as versenymotorokhoz nagyon hasonló technológiájú KTM versenygépekkel indulnak a tehetséges motorosok. „Úgy érzem, hogy vezetéstechnikai szempontból sokat sikerült fejlődnöm ebben az évben, és azt is megtanultam, hogy mi a helyes mentalitás, hozzáállás a versenyhétvégéken” - nyilatkozta Görbe Soma, aki az idén az összetett pontverseny 20. helyén végzett, a következő idényben pedig az első tíz között akar zárni.

A Red Bull Rookies Cup a közvetlen előszobája a gyorsaságimotoros-vb legkisebb kategóriájának, a Moto3-nak, így erős szereplés esetén oda léphetnek tovább a fiatal tehetségek. Ha Görbe Soma jól teljesítene 2022-ben, akkor egy évvel később akár a Hajdúnánás közelében tervezett új pályán rendezendő első világbajnoki futam rajtrácsán is ott lehet.

gorbe-soma-1

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Csörték csapattársak és a vb-riválisok között – az Olasz Nagydíj legjobb onboard videó

Megérkezett a szokásos összeállítás az adott F1-es versenyhétvége legjobb fedélzeti kamerás felvételeiből: a monzai válogatásba Hamilton és Verstappen két ütközete mellett bekerült többek között a haasosok újabb kalamajkája és Giovinazzi rajt utáni balesete is. A videó IDE vagy a képre kattintva indul:

onboard-video-monza-1

Olvastad már?