DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 20. szerda
F1

Hamilton partimód nélkül is pályacsúccsal a pole-ban

Szabályváltozás ide vagy oda, az F1-es Olasz Nagydíj időmérőjén sem lehetett megfogni a Mercedeseket, akik közül a brit bizonyult jobbnak. Sainz és Perez a második sorban, a Ferrarik ismét tízen kívül.

Szombat délután 15 órakor elérkezett az igazság pillanata Monzában, hiszen az Olasz Nagydíj időmérője volt az első, amelyen már érvénybe lépett az az új szabály, hogy a kvalifikáción és a versenyen egyetlen motorüzemmódot lehet használni. A Q1-ben viszont inkább a monzai időmérő másik két sajátossága kapott főszerepet: rengeteg pilótának törölték a gyorskörét, mert kiszélesítette a pályát a Parabolicában, míg a hajrában óriási helyezkedés és tolakodás alakult ki a szélárnyék reményében – nem volt ez meglepő annak fényében sem, hogy az FP3 végi incidensért, amelyben Lewis Hamilton majdnem belerongyolt a többiekbe, senkit sem büntettek.

kvali-hamilton-mercedes-monza



Esteban Ocon és Kimi Raikkönen majdnem össze is ütközött – az incidenst Nicholas Latifivel kiegészítve vizsgálni fogják majd az edzés után –, míg a kiesők közé a két Williams, egy-egy Haas (Romain Grosjean) és Alfa Romeo (Antonio Giovinazzi), valamint mérsékelt meglepetésre Sebastian Vettel került be: a ferraris a 17. helyre kvalifikálta magát. Az élen amúgy Hamilton, Valtteri Bottas sorrendben a két Mercedes zárt Sergio Perez, Carlos Sainz és Pierre Gasly előtt.

A második szakasz elején Hamilton rögtön megdöntötte a pályacsúcsot 1:19,092-es körével, három tizedet kiosztva Bottasnak. A finn aztán a hajrában válaszolt, 1:18,952-re leszorítva a csúcsot. A nagy tolongás ezúttal többé-kevésbé elmaradt, a továbbjutást pedig a Danyiil Kvjat (Alpha Tauri), Esteban Ocon (Renault), Charles Leclerc (Ferrari), Kimi Raikkönen (Alfa Romeo) és Kevin Magnussen (Haas) nem tudta kiharcolni – a Ferrari tehát ismét nem képviseltette magát a Q3-ban.

A mindent eldöntő utolsó fázis első próbálkozásai után Hamilton vezetett Bottas előtt, de mindketten elmaradtak a finn Q2-es idejétől. A hajrában aztán mindketten újra bementek 1:19 alá, Hamilton pedig végül 1:18,887-es új rekorddal zsebelte be a pole-pozíciót, ami természetesen az F1 történetének leggyorsabb átlagtempójú köre is egyben. A Mercedesek mögött nyolctizedes hátránnyal a mclarenes Carlos Sainz és a Racing Pointot vezető Sergio Perez kvalifikálta magát a második sorba, a harmadikba szorítva Max Verstappent. Lando Norris állhat majd a holland mellé, az első tíz sorrendjét pedig Daniel Ricciardo, Lance Stroll, Alexander Albon és Pierre Gasly tette teljessé. Rajt vasárnap 15 óra 10 perckor.

Az időmérő végeredménye:

No. Pilóta Csapat Q1 Q2 Q3
1. Lewis Hamilton MERCEDES 1:19.514 1:19.092 1:18.887
2. Valtteri Bottas MERCEDES 1:19.786 1:18.952 1:18.956
3. Carlos Sainz MCLAREN RENAULT 1:20.099 1:19.705 1:19.695
4. Sergio Perez RACING POINT BWT MERCEDES 1:20.048 1:19.718 1:19.720
5. Max Verstappen RED BULL RACING HONDA 1:20.193 1:19.780 1:19.795
6. Lando Norris MCLAREN RENAULT 1:20.344 1:19.962 1:19.820
7. Daniel Ricciardo RENAULT 1:20.548 1:20.031 1:19.864
8. Lance Stroll RACING POINT BWT MERCEDES 1:20.400 1:19.924 1:20.049
9. Alexander Albon RED BULL RACING HONDA 1:21.104 1:20.064 1:20.090
10. Pierre Gasly ALPHATAURI HONDA 1:20.145 1:19.909 1:20.177
11. Daniil Kvyat ALPHATAURI HONDA 1:20.307 1:20.169  
12. Esteban Ocon RENAULT 1:20.747 1:20.234  
13. Charles Leclerc FERRARI 1:20.443 1:20.273  
14. Kimi Räikkönen ALFA ROMEO RACING FERRARI 1:21.010 1:20.926  
15. Kevin Magnussen HAAS FERRARI 1:20.869 1:21.573  
16. Romain Grosjean HAAS FERRARI 1:21.139    
17. Sebastian Vettel FERRARI 1:21.151    
18. Antonio Giovinazzi ALFA ROMEO RACING FERRARI 1:21.206    
19. George Russell WILLIAMS MERCEDES 1:21.587    
20. Nicholas Latifi WILLIAMS MERCEDES 1:21.717    
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: