A kétezres évek legelején Fernando Alonso és Jenson Button zsenge életkora (tizenkilenc, illeve húszévesen kerültek a száguldó cirkuszba, de például Kimi Raikkönen is csak huszonegy volt, amikor debütált) kirívónak számított, ám Max Verstappen óta már semmin sem csodálkozunk. Jos Verstappen fia már tizenhét évesen bemutatkozhatott a száguldó cirkuszban, de például Lance Stroll is alig volt 18, amikor a Williams leigazolta.
Verstappen volt a zászlóvivő 2015-ben, de ha körbenézünk a mezőnyön, Esteban Ocon, Danyiil Kvjat, Lance Stroll is nagyon korán kezdett, valamint a jelenlegi újoncok közül Lando Norris (még nincs húsz) és George Russell sem rendelkezik túlságosan komoly élettapasztalattal. A tizenévesekkel többnyire együtt jár egy-egy édesapa is, így a Toro Rosso csapatfőnöke viccesen megjegyezte, hogy néha már úgy érzi magát, mintha egy óvodában lenne.
„Mint egy óvoda. Maguk a pilóták nem jelentenek gondot, de velük együtt édesapákat is kapunk, na az már viszont maga a probléma. Amikor körbenézünk és azt látjuk, hogy Jos (Verstappen) és Lawrence (Stroll) folyamatosan járkálnak, olyan érzése van az embernek, mintha egy játszótéren sétálgatna” – mondta nevetve Franz Tost a Motorsport szaklapnak.
„Ezzel együtt a pilóták viszont komoly előrelépést hoztak. Sokkal jobban felkészültek. Bár rengeteg mérnökkel kell folyamatosan együtt dolgozniuk, rengeteg információt kell feldolgozniuk, ami a juniorkategóriákban nem így zajlik. Nem szeretnénk túlterhelni ezeket a tehetségeket, nehogy már a kezdetek előtt elrontsuk őket.”
„Az első versenyek előtt mindenképpen fel kell készíteni őket ezekre a dolgokra is, ez egyáltalán nem könnyű feladat” – tette hozzá Tost. A fiatalok egyébként is bizonytalansági tényezőt jelentenek, gondoljunk csak arra, mekkora tehetségként érkezett néhány éve a Formula-1-be Stoffel Vandoorne, a McLarennél azonban teljesen megfeneklett majd meg is szakadt rövid pályafutása. A wokingiak abban bíznak, hogy Lando Norrisszal nem történik ugyanez.