Jo Ramirez 1983 és 2001 között dolgozott a wokingi istállónál, sok mindent megélt, mélypontokat és diadalmas időszakokat is. Szorosan együtt dolgozott például Niki Laudával, Alain Prosttal, Ayrton Sennával, majd később Mika Hakkinennel és David Coultharddal is, tehát olyasvalaki, akinek lehet adni a véleményére.
A mexikói szakember reméli, hogy a McLaren végre megtanulta a leckét és abbahagyja a kapkodást, türelmesebbé válik és 2019 után ismét jobb eredmények elérésére lesz képes. Az istálló ugyanis 2013 óta szinte folyamatosan szenved, a Hondával való szövetség után a Renault-val együtt sem sikerült a sikerek útjára lépniük.
Az újjáépítéshez viszont idő kell, jelenleg úgy látja, az idei autó feltétlenül jobb lehet, mint a tavalyi. „Az új versenyautó valószínűleg jobb, mint a tavalyi, bár azt gondolhatjuk, hogy annál nem nehéz. Egy új projekt részesei, két-három év a minimum, amire beérik a munka, amikor már jöhetnek a dobogós helyezések. Remélem, mindenki elég türelmes végre, nem úgy, ahogy a Hondával tették” – nyilatkozta Ramirez az AS című lapnak.
A McLarennel történő szakítást követően a Toro Rosso oldalán 2018-ban elkezdte felépíteni magát a Honda, amely idén immáron futamgyőzelmek megszerzésére készül a Red Bull-lal. „Igen, az idei évre a McLaren-Honda már kiforrott konstrukció lenne, de a Hondának öt évre volt szüksége a felzárkózáshoz, addigra pedig a kapcsolat széthullott.”
„Óriási nagy kár volt, hogy egy ilyen pilótát, mint Fernando Alonso négy évig csak kudarcok érhették. A ’80-as években látott (McLaren-Honda) sikersorozat után ezt senki nem sejthette előre. Utódja, Carlos Sainz nagyon motivált és összeszedett, már szinte Wokingban lakik, pilótaként pedig igazán remek. Lando Norris? Nem tudom, meddig juthat, egyelőre túl fiatal, még hiányzik a rutin és a karizma belőle, nagyon remélem, nem fogott az istálló egy új Stoffel Vandoorne-t.”
„Számos olyan pilóta van, aki be akar kerülni a Formula-1-be, utána azonban megállnak a fejlődésben, ennek oka talán az, hogy manapság a pilóták túlságosan fiatalon kerülnek ide. A 2019-es esélyek? Meglepő, hogy a Mercedes eddig ilyen lassú, de sosem tudhatjuk, mit is rejtegetnek valójában. A Ferrari nagyon gyors és Binottóval sokat változott a légkör. Mindannyian állandóan mosolyognak és ez olyasvalami, amit az elmúlt években sosem láttunk” – ecsetelte véleményét Ramirez.