Dr. Helmut Marko egy rakétának nevezte a Honda új erőforrását, amivel esélyesek lehetnek a világbajnoki cím újbóli elhódítására is. Abban egyetért az Ezüst Nyilak csapatfőnökével, hogy a Ferrari némi előnyben lehet mindenki mással szemben, ám úgy véli, az energiaitalosok lesznek a Scuderia legfőbb kihívói.
Ennyire jó lenne a Honda-motort használó Red Bull, hogy máris a Mercedes előtt jár? Nem túl korai még ez az optimizmus a téli tesztek negyedik napján? „Nagymértékben sikerült fejlesztenünk az erőforrás megbízhatóságát, miközben a teljesítmény is rengeteget javult” – mondta el nemrég Toyoharu Tanabe, a Honda F1-es technikai igazgatója, aki 2019-ben már a futamgyőzelmeket állította fel, mint legfőbb idei célkitűzést.
Osztja az optimizmust a Red Bull főtanácsadója is, aki egyelőre csak áradozni tud a japán erőforrásról az első három tesztnap adatai alapján. Egyértelműen cáfolja, hogy vibrációs problémái lennének a két energiaitalos istállónak a Hondával. „Új motorunk teljesen egyértelműen jobb, mint a Renault erőforrása, amit tavaly használtunk. Láthatjuk, hogy a Ferrari e pillanatban előttünk jár, de nem aggódunk a köridők miatt. A Mercedes előtt vagyunk” – fogalmazott igencsak bizakodó hangnemben Dr. Helmut Marko.
„Túlzott vibráció? Nem. Tökéletesen elégedettek vagyunk, a csomag eddig úgy működik, ahogy arra számítottunk. Az ütemtervet is teljes egészében tartani tudjuk. Úgy megy az autó, ahogy azt vártuk, a Honda-motor pedig egy igazi rakéta. Pierre Gasly elmondta, hogy ez a motor máris jobb, mint a tavalyi és Max is lelkesedik érte. Jóval több erőt érez benne (mint tavaly a Renault-ban).”
Arról is pletykáltak, hogy a Red Bull igyekszik lemásolni a Ferrari forradalmian új első vezetőszárnyát, ami jelenlegi kis előnyük hátterében állhat. Christian Horner, a bikák csapatfőnöke azonban cáfolja ezt. „Olyan alkatrészekkel rendelkezünk, ami számunkra a legjobb. Megvizsgáltuk a Ferrari koncepcióját, de szimulációink azt mutatják, hogy a mi vezetőszárnyunkban nagyobb a potenciál” – reagált a Red Bull csapatfőnöke, aki korábban azt is határozottan cáfolta, hogy a Honda-motornak vibrációs gondjai lennének, az erőforrás szerintük megbízhatóan és remekül működik.