Az Ezüst Nyilak eddig nem mutatták meg valós tempójukat, egyáltalán nem mentek rá a gyors körökre az első három tesztnapon, a Ferrari azonban villogott, különösen hétfőn és kedden és úgy tűnt, valóban a többiek előtt járhatnak. Ezt azonban ilyenkor még korai lenne kijelenteni, mivel a tesztelésen nem feltétlenül mennek a csapatok a legjobb köridőre.
A Mercedes például inkább csak megbújik a mezőnyben, a mezőny második felében kell keresnünk Lewis Hamiltont és Valtteri Bottast, de ez nyilvánvalóan nem marad így a későbbiekben. A csapatfőnök azonban elkezdett idegeskedni a vörösök tempója miatt, úgy véli, a német gyártónak is lépnie kell erre a sebességre, amit a Scuderia mutat eddig.
Ennyit számított volna a szárnyakat érintő szabályváltozás? „Nem volt annyira hatalmas változás a szabályokban tavalyhoz képest, de láthatjuk, hogy két különböző aerodinamikai koncepció mentén indultak el a csapatok. Ebben a pillanatban úgy látszik, hogy a Ferrari találta meg a jobb megoldást. Az autójuk egy körön és a hosszabb etapokon is rendkívül gyors” – ismerte el Toto Wolff.
„Most fontos, hogy mindent mélyen kielemezzünk, mik az előnyei és a hátrányai a különböző koncepcióknak. De három nap elteltével láthatjuk, hogy nagyon gyorsak, gyorsabbak, mint mi és erre mindenképpen reagálnunk kell” – tekintett előre a Mercedes csapatfőnöke.
Egyelőre sem Lewis Hamilton, sem Valtteri Bottas nem villantott igazán gyors kört, de emlékezhetünk a tavalyi évre, amikor a téli teszteken ugyanígy beleszürkült a mezőnybe a két Mercedes, majd megérkeztek Ausztráliába és az azóta ötszörös világbajnokká vált brit agyonverte a riválisokat az időmérőn. Vajon mi lesz az idei év forgatókönyve? És vajon kialakul-e egy komoly belső harc a Ferrari két pilótája, Sebastian Vettel és Charles Leclerc között?