Sajtóhírek tudni vélték az elmúlt napokban, hogy a japán erőforrás, 2017-hez hasonlóan ismét nagyon rázkódik magasabb fordulatszámon, emiatt az egységet a Red Bull mindkét istállójánál csak alacsonyabb teljesítményen használhatják, biztonsági okokból. Ennek az eddigi tesztnapok ellentmondani látszanak, mivel a Red Bull és a Toro Rosso is remek tempót és megbízhatóságot mutat.
Ha igaz (lenne) a pletyka, akkor évekkel a probléma megjelenése után sem sikerült még túllendülnie a japán mérnököknek ezen a típusú motorhibán, de a Red Bull szerint szó sincs, erről. Tény, hogy a három tesztnapon a két gárda összesen már hétszáz megtett kör felett jár, Danyiil Kvjat ráadásul a szerdai napon a leggyorsabbnak is bizonyult.
Az energiaitalosok határozottan a híresztelések ellenkezőjét állítják. „Abszolút semmilyen vibrációs gondot nem tapasztaltunk az eddigi etapjaink során. Nem egészen tudom, honnan származik egy ilyen pletyka. A Red Bull a Toro Rosso segítségével a tavalyi évben már komoly tudásra tett szert, hogy mire számíthat a motor beépítése kapcsán” – nyilatkozta Christian Horner a RaceFans szakportálnak.
„Az új erőforrás beépítése a karosszériába nagyon jól, ha nem a legjobban sikerült, remek csomaggal rendelkezünk. Az autó minden tekintetben megüti azt a szintet eddig, amit felállítottunk. De ahogy az év ezen időszakában mindig láthattuk, könnyebb a másik munkájába beledumálni. Mi saját magunkkal törődünk, saját programunkat futjuk és eddig minden abszolút a tervek szerint halad” – dicsérte a csapat eddig elvégzett munkáját a Red Bull főnöke.