Egészen más jellegű feladatokkal szembesül a Honda, mint tavalyelőtt, illetve 2015-ben, amikor még az is gyakran gondot jelentett, hogy az erőforrás zsinórban 6-8 kört megtegyen a pályán. Most viszont sokkal inkább visszaköszönnek azok az adatok a pályán is, amit a japánok a tesztpados méréseik alapján kaptak a téli szünet folyamán.
Barcelonában elégedettséggel töltötte el a Hondát a hétfői tesztnap lefolyása, hasonlóan jól sikerült a kedd is, az erőforrásokkal a rengeteg megtett kör ellenére sem akadt semmi probléma, a tempó megfelelőnek tűnik, ahogy a megbízhatósággal sincs gond, legalábbis egyelőre.
Pierre Gasly a Red Bullnál, Alexander Albon pedig a száguldó cirkuszban újonc, így a pilóták számára személyesen is nagy jelentősége volt első tesztnapjuknak. Bár Albon úgy kezdett, ahogy tegnap Kimi Raikkönen, azonnal egy kicsúszással (a hírek szerint nem saját hibából), utána azonban felvette a ritmust és rögtön remek tempót diktált, teljesítette is a keddre tervezett programot.
Toyoharu Tanabe ismét elégedetten nyugtázhatta, hogy a második tesztnap is abszolút a terveknek megfelelően alakult. „Két csapatunkkal összesen 224 problémamentes kört teljesítettünk kedden, ami ismét biztató. Az erőforrás beállításain folytattuk a munkát, többnyire az első napi adatokra támaszkodva” – idézi a Honda F1-es technikai igazgatóját a gyártó hivatalos honlapja.
„Gasly és Albon első teljes napjukat töltötték a pályán (új) csapatukkal és fontos munkát végeztek a motorbeállítások optimalizálása terén. Azt is megvizsgáltuk, hogy az egyes pilóták különböző vezetési stílusának mely beállítások felelnek meg a legjobban. Albon számára különösen értékes edzésnap volt, mivel most először vezetett Formula-1-es autót, rögtön jól teljesített és 132 kört tett meg” – tette hozzá Tanabe.
Pierre Gasly, a Red Bull újdonsült igazolása szintén pozitív napot zárt, kivéve a nap vége felé látott váratlan kicsúszását. Ugyanakkor kiemelte, hogy rengeteg értékes adatot gyűjtöttek az autóról és az erőforrásról is, amiben hatalmas potenciál rejlik, de a maradék hat tesztnapra még nagyon sok munka maradt a bikáknál. A kezdet mindenesetre kifejezetten pozitív, a Honda pedig nem a megbízhatósági problémákkal kell, hogy bajlódjon, hanem a minél jobb beállításokkal törődhet.