2017 őszén azt gondolhattuk, hogy a fiatal orosz számára ennyi volt a Formula-1-es kaland, bár a Toro Rosso után a Red Bull anyacsapatát is megjárta, nem sikerült megváltania a világot, Max Verstappennel történt helycseréje után teljesen szétesett és sosem tudta már visszaszerezni korábbi formáját, inkább csak karamboljairól maradt híres. Most a nem újonc pilóták közül a leggyengébb fizetéssel, de újra szerencsét próbálhat a bikák fiókcsapatánál.
Pedig azért voltak dolgok, amikre büszke lehetett, például egyetlen közös évükben az élpilótának számító Daniel Ricciardo előtt végzett az összetettben (2015-ben), többször állt dobogón is. Bár nem egyedi a száguldó cirkuszban, hogy valaki harmadszor is visszatér ugyanahhoz az istállóhoz (erről leginkább Nigel Mansell tudna mesélni, az ő neve összeforrt a Williamsszel).
A jelenlegi mezőnyből „duplázából” több is akad, Kimi Raikkönen a Saubernél kezdte pályafutását, idén pedig visszatért az azóta Alfa Romeóvá átvedlett istállóhoz, de a jégember a Ferrarinál is kétszer járt. Nico Hülkenberg a Force Indiánál, Romain Grosjean pedig a Renault, majd annak utódjaként működő Lotusnál versenyzett kétszer. Technikai értelemben Antonio Giovinazzinál is közel két év szünet történt 2017-es sauberes beugrása, illetve az idei év között, amikor a fiatal olasz az Alfa Romeónál állandó ülést kap.
Danyiil Kvjat történelmi tettet hajthat végre, amennyiben Melbourne-ben ismét pontot szerezne. 2014-es debütálásakor, illetve 2016-os visszatérésekor (Barcelonában) is a legjobb tízben végzett első, Toro Rossónál teljesített futamán. Egyedülálló lenne, ha ezt 2019-ben, a fiókcsapatnál teljesítendő visszatérésén is képes lenne véghez vinni.
A 2016-os Spanyol Nagydíj az élről rajtoló Mercedesek ütközéséről, illetve Max Verstappen csodaszámba menő győzelméről maradt híres, éppen ezek miatt eltörpült, hogy a verseny leggyorsabb körét Kvjat futotta a Toro Rossóval. Pechjére azonban ez akkor éppen senkit nem érdekelt, szinte észrevétlen maradt.