Nem kifejezetten a McLaren-Honda pályája volt korábban Interlagos, 1990-ben ugyanis (Senna elhibázott lekörözése miatt) Alain Prost nyert a Ferrarival, 1992-ben pedig a két Williams-Renault utolérhetetlenül dominált. A közbeeső szezonban azonban óriási harc árán Ayrton Senna megszerezte első hazai győzelmét, pedig az utolsó körökben elromlott a versenyautója, hatos sebességi fokozatban ragadt a váltó, de így is sikerült elsőként befutnia.
Idén a Toro Rosso partnereként tér vissza Dél-Amerikába a Honda, Pierre Gasly alig várja, hogy újra pontszerző helyekért harcolhasson. „Tavaly versenyeztem először Sao Paulóban és nagyon élveztem. Érezhetjük, mennyire fontos a Formula-1 Brazíliában, a pálya vonalvezetése pedig nagyon tetszik” – elemezte az elkövetkezendő versenyhelyszínt a fiatal francia.
„Érdekes kanyarkombinációkból áll az aszfaltcsík, élvezetes a vezetés rajta, a rázóköveken is igen gyakran kell autóznunk. A motorcsere miatti büntetés miatt a mezőny végéről kellett indulnom, így csak a 12. helyig tudtam feljönni. Sao Paulóban gyakran esik az eső, aminek örülök, mert szeretek esőben vezetni.”
„Rengeteget versenyeztem korábban esőben, amikor még gokartozni kezdtem. A pálya a szokásostól eltérően fordított irányban kanyarodik, ezt a nyakunk elég erősen megérzi, de különleges felkészülést tartottam a hétvége előtt, így nem számítok semmilyen problémára ilyen téren” – tette hozzá Gasly.
A Honda F1-es technikai igazgatója az erőforrásokat érő komoly terhelést emelte ki. „Már csak két futam maradt hátra az idényből, Brazília az egyetlen helyszínünk Dél-Amerikában. Több érdekes dologgal kell megbirkóznia a pilótáknak és a mérnököknek egyaránt ezen a nagyon rövid pályán.”
„A motorok számára kihívás ez a pálya, egyrészt a 800 méteres tengerszint feletti magasság miatt, bár kicsit könnyebb a helyzet, mint a 2200 méter magasságban elhelyezkedő Mexikóvárosban. Igaz, a turbónak így is erősebben kell dolgoznia a megszokottnál, valamint folyamatosan figyelnünk kell a hűtésre is. Ne feledjük azt sem, hogy bármikor hirtelen megváltozhat az időjárás, akármikor komoly esőzés érkezhet a pályára, így minden lehetőségre fel kell készülnünk.”
„Rengeteg olyan futamot bonyolítottak a korábbi években, ahol komoly az esőnek komoly szerepe lett (gondoljunk például a 2008-as idényzáróra, ahol a világbajnoki cím sorsát döntötte el Lewis Hamilton javára). Sosem felejtem el az 1991-es viadalt, amikor Ayrton (Senna) pályafutása első brazil győzelmét szerezte úgy, hogy hatodik fokozatban ragadt a váltója az utolsó körökben” – emlékezett Toyoharu Tanabe.