Legutóbb a Kanadai Nagydíjat követően pillantottunk rá e képzelt másodosztály állására, így az események felgöngyölítését Franciaországtól kezdve folytatjuk – az első hét verseny összefoglalója a cikk alján olvasható. A naptárba visszatérő Paul Ricardon a Renault pole-t és kettős dobogót ünnepelhetett, de a győzelmet Kevin Magnussen elhappolta előlük, így ő lett a második duplázó a szezonban. Sainz második helyének köszönhetően átvette a vezetést a bajnokságban csapattársától, Charles Leclerc pedig zsinórban másodszor végzett negyedikként , amivel megszilárdította helyét a középmezőnyben. A futam nagy vesztese a Force India volt: Ocon baleset, Perez pedig motorhiba miatt esett ki, ezzel a McLaren visszavette tőlük a konstruktőri bajnokság második helyét.
A Haas remeklése Ausztriában is folytatódott, de ezúttal nem Magnussen, hanem a jóformán az egész szezonban csak szenvedő Grosjean vitte a prímet pole-ból aratott győzelmével. A dobogóra Ocon fért még fel, míg a listavezető Renault versenye teljes csőd lett: Hülkenberg motorhiba miatt kiesett, Sainz pedig csak a kilencedik helyen ért célba. Magnussen második helyének köszönhetően kettő pontra megközelítette Hülkenberget és hatra az éllovas spanyolt, míg a Haas e 43 ponttal a konstruktőri pontverseny második helyére ugrott előre.
A következő két hétvégén aztán Hülkenberg megmutatta, ki az úr a háznál: hiába indulhatott előbb Silverstone-ban, majd Hockenheimben is Magnussen a pole-ból, Angliában a versenytempó hiányzott, Németországban pedig az eső tréfálta meg a dánt – német riválisa viszont mindkétszer győzött, s magabiztos előnyt épített ki a tabellán. A Magyar Nagydíj előtt 163 ponttal vezetett Hülkenberg, Magnussennek 129, Sainznak 121 pontja volt, majd következett Ocon, Alonso és Perez 109, 108 és 104 ponttal.
A Hungaroringen aztán kissé váratlanul feltámadt az előző hónapokban jóformán semmit sem mutató Toro Rosso: Pierre Gasly Bahrein után második futamgyőzelmét aratta a második rajthelyről indulva. Csapattársa, Hartley viszont csak a kvalifikáción villantott igazán nagyot, s a harmadik rajtkockából indulva végül csupán hatodik lett, de így is beállította szezonbéli legjobb eredményét. A dobogóra Magnussen és Alonso állhatott még fel, a pole-ból rajtoló Sainz lett a negyedik, míg az éllovas Hülkenberg és a Force Indiák betliztek: csak a 7–9. helyen futottak be.
A Belga Nagydíj előtt jelentős változás történt, hiszen a Force India csődbe ment, majd újjáalakult, de addigi pontjait elvesztette az immár „Racing Point Force India” néven szereplő alakulat. A Haas így ellenfél nélkül maradt a konstruktőri tabella második helyén – na nem úgy a pályán, hiszen az „új” Force India rögtön borsot tört az amerikaiak orra alá, így hiába voltak jó formában Belgiumban, ez csak a 3. és a 4. helyet jelentette számukra, hiszen az első rajtsor kisajátítása után Perez és Ocon a futamon is megszerezte az első két helyet. A Renault újabb rettenetes futamot teljesített, a büntetése miatt a mezőny végéről induló Hülkenberg a szezon során már negyedszer esett ki, miután egy rémes rajtbalesetet okozott, Sainz pedig csak a 7. helyre tudott felérni az utolsó rajtsorból.
A Force India Olaszországban már át is ugrotta a Williamset a tabellán és megindult a következő „áldozat”, a Toro Rosso után: újabb kettős győzelmet arattak, ezúttal Ocon, Perez sorrendben, bár a dobogó tetején még a pole-ból indulva magabiztos versenyt futó Romain Grosjean ünnepelhetett, csakhogy illegális padlólemeze miatt kizárták. Így Oconék mögött Sainz is felfért a pódiumra, míg az ismét a mezőny végéről rajtoló Hülkenberg csak nyolcadikként futott be. Kezdett melegedni a pite a nemrég még magabiztosan vezető német számára, hiszen három futam alatt összesen csak 10 pontot szerzett, így előnye olvadni kezdett: a Monzában egyébként alulteljesítő Magnussennel szemben 14, Oconnal 17, csapattársa előtt 19, Perez előtt 24 egység volt ekkor. Ki kell még emelni a magasan a legjobb versenyét futó Williamset, a két ifjú pilóta a 4-5. helyen ért célba Stroll, Szirotkin sorrendben.
Az újjászületett exindiai alakulat remeklése aztán Szingapúrban csúf véget ért: hiába szerezték meg az első és a harmadik rajthelyet, Perez és Ocon nem értette meg egymást az első kanyarkombinációban, így a francia a falban végezte, a mexikói pedig egy nagyon gyenge verseny végén csak egyetlen pontot szerzett. A győzelmet a szezonnyitó óta először a parádésan versenyző Fernando Alonso szerezte meg Sainz, valamint a Baku után másodszor dobogóra álló Charles Leclerc előtt. Hülkenberg negyedik lett, de így is több pontot szerzett, mint az előző három futamon összeadva, míg a Sauber idei legjobb versenyét Ericsson ötödik helye tette teljessé.
Ekkor talán még a svájciak sem hitték volna, hogy hamarosan még nagyobb sikernek örvendhetnek: monacói újoncuk ellenállhatatlan formát mutatott Szocsiban, s a harmadik helyről indulva megszerezte első futamgyőzelmét. Mögötte (a nullázó Sainzot kivéve) Hülkenberg üldözői futottak be Magnussen, Ocon, Perez sorrendben, míg a listavezető csak a hatodik lett Grosjean és Ericsson között.
A német előnye aztán Japánban gyakorlatilag el is fogyott szezonbéli ötödik kiesését követően (Perez és Sainz például ezzel szemben csak egyszer-egyszer adott fel futamot). A Haas egy újabb pole-t nem tudott győzelemre váltani, a Force India versenytempója jobb volt, így Grosjeannak be kellett érnie a második hellyel Perez mögött, míg a harmadik pozíció Oconé lett. Az időmérőn egyébként remekelt a Toro Rosso, Grosjean mellől Hartley, mögüle pedig Gasly indulhatott, de a kiváló rajtpozíciókat csak egy 5. és egy 7. helyre sikerült beváltani. Az előző futamot megnyerő Leclerc ezúttal nem ért célba, előbb Magnussennel ütközött (aki kiesésével a másodikról az ötödik helyre esett vissza a pontversenyben), majd csapattársával, végül pedig ki is esett sérült autójával.
A szezon vége előtt négy futammal még teljesen nyitott a bajnokság, köszönhetően elsősorban Hülkenberg elképesztő mélyrepülésének. A németet Perez 6, Ocon 7, Sainz 9, Magnussen pedig 16 pont hátránnyal üldözi, s 37 egység lemaradással még a szezon végén visszavonuló Fernando Alonso is ott settenkedik a hatodik helyen – bár a McLaren valószínűleg kevés lesz ahhoz, hogy a spanyol beleszólhasson a bajnoki küzdelembe. Ez az egyik olyan csapat, ahol nagyon nagy különbséget láthatunk a csapattársak között, hiszen a spanyol 156 pontjával, két győzelmével és hat dobogójával szemben Vandoorne 79 egységet és egyetlen árva pódiumot tud felmutatni, míg a másik ilyen istálló a Toro Rosso, ahol Gasly 117 pontja, két győzelme és még egy dobogója ellenében Hartley 41 pontja áll – az új-zélandi legjobb eredménye két hatodik hely.
A bajnokságok állása:
A szezon statisztikái:
Az idény első hét futamának összefoglalója itt olvasható:
A szezont a McLaren kezdte a legjobb formában, hiszen Fernando Alonso győzni tudott Ausztráliában Nico Hülkenberget megelőzve, s Stoffel Vandoorne is dobogót szerzett Sainz előtt – azaz négy Renault-motoros autó zárt az élen. Minderre csak azért kerülhetett sort, mert a pole-t szerző Magnussen és csapattársa, Grosjean is kiesett egy-egy hibás kerékcsere miatt, azaz a Haas kettős győzelmet szórt el. A bajnoki címvédő Perez egy csendes ötödik hellyel kezdte a szezont, míg az újoncok közül Leclerc a 7. helyen ért célba, Szirotkin viszont kiesett.
A Haasok közül Magnussen Bahreinre is át tudta menteni jó tempóját, de nem talált fogást az egész hétvégén ihletett formában versenyző Pierre Gaslyn, aki első F1-es győzelmét ünnepelhette a futam végén. Hülkenberg állhatott még fel a dobogóra, de Alonso negyedik helyével megőrizte saját maga és a McLaren számára a vezetést. Perez nullázott, ezzel a címvédő két futam után csak a nyolcadik helyről várhatta a folytatást.
Kínában a Renault-motoros autók az idénynyitót követően ismét kisajátították a dobogót, ezúttal Hülkenberg, Alonso, Sainz sorrendben, míg Magnussen ezúttal negyedikként futott be, 30–1-re alakítva az állást a futamot követően a bajnoki utolsó helyre visszacsúszó csapattárssal szemben. Kilencedik helyével a mezőnyből utolsóként Szirotkin is feliratkozott a pontszerzők közé, de a Williams így is csak tíz egységgel rendelkezett, ami a hét csapat közül csak a hetedik helyre volt elegendő.
A negyedik futam aztán a negyedik különböző győztest hozta, ráadásul minden alkalommal különböző konstruktőrrel. Ezúttal Sergio Pereznek jött ki a legjobban a lépés a bakui káoszfutamon, de ehhez Nico Hülkenberg hibája is kellett, aki ezzel ismét visszaesett az újabb negyedik helyet szerző Fernando Alonso mögé. A végre magára találó címvédő mellett Charles Leclerc volt a verseny másik nagy sztárja, aki Carlos Sainz mögött a harmadik helyen futott be, ezzel az újonc olyasmit hajtott végre, amire csapata, a Sauber tavaly egyszer sem volt képes.
Hülkenberg Spanyolországban ismét kiesett egy rajt utáni balesetet követően, melyet az így továbbra is csak egyetlen ponttal szerénykedő Grosjean okozott, s hátránya már 34 pontra nőtt a harmadikként befutó Alonsóval szemben. A németet ráadásul a másodikként záró csapattárs, Sainz is megelőzte a pontversenyben, aki azonban még mindig hiába vár első győzelmére, hiszen ezúttal Kevin Magnussen emelkedett ki a mezőnyből, aki az idénynyitós dráma után második pole-ját már győzelemre tudta váltani. A dán 56 egységével feljött a bajnokság negyedik helyére, s csapatát is felhúzta odáig, méghozzá tulajdonképpen egymaga. A konstruktőri pontversenyben időközben a McLaren szoros versenyben üldözte a Renault-t az élen, míg a Force India légüres térbe került a harmadik helyen.
Következett Monaco, a versenynaptár ékköve, ahol Esteban Ocon Baku után ismét megszerezte a rajtelsőséget, s ezúttal már be is húzta a futamot az idei második dobogóját szerző Gasly és Nico Hülkenberg előtt. Alonso kiesett, ezzel előnye minimálisra csökkent a Renault-kkal szemben, a McLaren pedig alaposan leszakadt a konstruktőri pontversenyben. Ki kell még emelni a remeklő Marcus Ericssont, aki szezonbéli legjobb eredményével, egy ötödik hellyel hizlalta a Sauber idei pontmennyiségét, így a szezon előtt lesajnált svájci alakulat továbbra is harcban van a bajnoki negyedik helyért a Haasszal.
Ahhoz képest, hogy a Force India az elmúlt két évben mennyire kiemelkedett a bajnokság mezőnyéből, kimondottan örömteli, hogy idén egészen a hatodik futamig kellett várni, amíg egy konstruktőr, és a hetedikig, amíg egy pilóta megszerezte második győzelmét. Az első duplázó Nico Hülkenberg lett, aki ezzel visszavette a vezetést a bajnokságban Alonsótól, sőt a spanyolt az ezúttal másodikként záró honfitárs, Sainz is megelőzte, miután kénytelen volt zsinórban második kiesését elkönyvelni. Ocon ezúttal harmadik lett, ezzel felzárkózott Magnussenre és csapattársára, s Romain Grosjean is végre elmozdult az utolsó helyről, miután a nyolc pontot érő hatodik helyen ért célba.