Mostanában elég érdekesen reagál az FIA versenyigazgatója az önmagukban veszélyt hordozó helyzetekre. Ausztriában a durva rázókövek miatt rendkívül gyakran bekövetkező autókárosodásokra hívták fel a figyelmét, erre csak annyi volt a válasz, hogy kerüljék el, ne hajtsanak rá és akkor nem sérül az autó.
Voltak aggodalomra okot adó helyzetek is, például Pierre Gasly Toro Rossójának bal első felfüggesztése el is tört a nagy rezonanciától. Éppen Silverstone-ban láthattuk, hogy mit okozhat egy nagy sebességnél eltörő felfüggesztés, Brendon Hartley-nak a teljes hétvégéjét tönkre is tette.
Silverstone-ban többen is pórul jártak az egyes kanyarban a nyitott DRS miatt, előre látható volt, hogy a topcsapatokon kívül nemigen tudják bevenni nyitott hátsó szárnnyal azt a jobbost, mivel óriási leszorítóerőre lenne szükség hozzá. Charlie Whiting azonban úgy véli, ezek egytől egyig vezetői hibák miatt történtek, ugyanis mindenkinek a saját döntése volt, hogy nyitott vagy zárt hátsó vezetőszárnnyal kezdi meg a kanyarodást.
Romain Grosjean az első szabadedzésen, míg Marcus Ericsson a versenyen szenvedett kísértetiesen hasonló balesetet, az első kanyarban, nyitott hátsó szárnnyal irányíthatatlanul megindult a Haas és a Sauber hátulja és csapódott a pálya melletti gumifalnak. Még Lewis Hamilton is úgy gondolta, hogy felesleges és veszélyes ez a speciális DRS-zóna.
„Úgy vélem, mindkét baleset azért történt, mert nyitva hagyták a DRS-t a kanyarban, de a pilóták saját elhatározása volt, hogyan veszik be az egyes jobbost. Minden kanyarban ők döntenek. Semmiben nem különbözik más kanyaroktól, ha ők úgy döntenek, hogy teljes gázon veszik be, de az autó ezt nem engedi, akkor kiperdülnek” – reagált a panaszokra az FIA versenyigazgatója.
„Ők határozhatták meg, milyen sebességgel és módon mernek belemenni. Ha úgy gondolják, meg tudják csinálni, megpróbálhatják, de nem követelmény, hogy nyitott szárnnyal kell teljesíteni” – hárította el a felelősséget Whiting, aki viszont azt is elismerte, hogy eredeti céljukat nem sikerült elérni az előzések segítésére.
„Eredetileg annak érdekében született az ötlet, hogy a pilóták közelebb kerülhessenek az előttük haladóhoz, ezzel megnöveljük az esélyét, hogy az ötös és hatos kanyar közötti egyenesben támadhassanak. De nem gondolom, hogy valójában segített volna ebben” – ismerte el Charlie Whiting. Hockenheimben szintén terveznek extra DRS-zónát.