DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 4. hétfő
F1

Durva kerékvetők, az anyagi kár jelentős

Többen is kikeltek a spielbergi pálya rázókövei ellen pénteken. Volt, ahol padlólemez, máshol felfüggesztés vagy első szárny sérült. Az FIA nem változtat, az indoklás pedig elég meglepő.

Sergio Perez kritizálta a pálya utolsó szakaszán elhelyezett, számos autónál sérülést okozó kerékvetőket, amik ismét sok baj forrásai voltak az Osztrák Nagydíj helyszínén. A mexikói pilóta és a többi, panaszt megfogalmazó társa szerint nem az a fő baj, hogy ha egy rázókő sérülést okozhat az autón, hanem, hogy más-más pontokon teljesen különböző a viselkedésük.

A Red Bull Ring utolsóelőtti kanyarjában elhelyezett, sárga rázókő okozta a legtöbb galibát a pénteki edzéseken. Stoffel Vandoorne-nak az első szárnya bánta, míg nem sokkal később Pierre Gasly bal első felfüggesztése tört el ennek következtében. Serigo Perez fel is emelte szavát a veszélyes jelenség miatt.

„Nem gondolom, hogy jó helyen vannak ott azok a rázókövek. A legnagyobb baj az, hogy nincs következetesség a különböző pályák esetében. Néha éppen hogy egy kicsit rámegy az ember és tönkrevágja az autót. Más pályákon pedig akár tíz méterrel is kiszélesíthetjük a pályát azzal, hogy keresztülvágunk rajta és simán megyünk tovább” – panaszkodott a Force India mexikói pilótája.

„Ez persze arra csábítja a pilótákat, hogy a határokat feszegessék. Oké, akkor jelöljük ki így a pálya határait, hogy pontosan hol a limit, viszont akkor cselekedjünk így az összes pálya esetében” – idézi Perezt a Motorsport.com szakoldal.

A sárga rázókövek tönkreteszik az autókat


Pierre Gasly járt a legrosszabbul, felfüggesztése törése miatt a kavicságyban végezte, bár szerencsére az ütközést elkerülte. De többször is gondja akadt a fent említett, balhés kanyarral. „Azt hiszem úgy három első szárnyat törtünk össze az első két edzésen. Mindenhol ennyire szoktunk ráhajtani a kerékvetőkre. A köridő miatt szükség van arra, hogy rámenjünk, de ha leér az első szárny, akkor törni fog, ráadásul a padlólemez is sérül általában” – fogalmazott Pierre Gasly, aki hozzátette, ő kettőt, csapattársa pedig egy első szárnyat tört meg, amit a csapat próbál megjavítani még szombatra.

„A péntek esti megbeszélésen is felvetettük a problémát, de Charlie Whiting úgy reagált erre, hogy gyártsunk erősebb első szárnyakat. Jelen pillanatban ez a helyzet, nemigen fog ez változni már a hétvégén” – tette hozzá a fiatal francia.

Daniel Ricciardo is a kanyar áldozata lett, de ő nem fogja fel kritikusan a dolgot. „Délelőtt kicsit megsérült a szárnyam, mert elkaptam a rázókő szélét. De semmi gond ezzel, megmondták nekünk, hogy kerüljük el a sárga rázóköveket, a mi dolgunk, hogy ezt tegyük. Legalább egyértelműen kijelöli a pálya határait. Ezeknél a modern pályáknál, ahol nincsenek falak, szerintem ez nem rossz alternatíva, a kerékvetőkkel semmi baj nincs” – nyilatkozta a Red Bull ausztrál pilótája.

Ezek után döntsük el, hogy rossz és veszélyes a pálya, vagy a versenyzők fegyelmezetlenek, hiszem előre megmondták nekik, hogy mindenki kerülje el a sárga rázóköveket?

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: