DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 7. hétfő

DRS

DRS helyett: így működik majd az Override mód

A 2026-os F1-es technikai szabályok révén gyakorlatilag megszűnik a DRS az aktív aerodinamikával: ezentúl plusz elektromos energia segíti majd az előzéseket.

részletek

A DRS-nek is köszönheti az időmérős javulást az Aston Martin

Az időmérőn jellemzően erősebb az F1-es csapat, a futamokon visszaesik, éppen fordítva, mint 2023-ban: ennek két fő magyarázata van a zöldek teljesítményigazgatója szerint.

részletek

Bejelentés: Így változik a sprinthétvégék lebonyolítása

Ülésezett az F1 Bizottság: módosul a sprintformátum, növelik az egy szezonban használható motorok számát, változik a DRS-használat – itt vannak a döntések.

részletek

Alonso: Ez nehezebb volt, mint 2005 Imola

Sokan a Michael Schumacher elleni legendás F1-es győzelméhez hasonlították a spanyol interlagosi védekezését – ám volt egy fontos különbség 18 éve…

részletek

„Pimasz, de kockázatos” – Sainz a DRS-trükkről

Lando Norrist felhasználva védte ki az F1-es Szingapúri Nagydíj hajrájában a Mercedes rohamát a Ferrari spanyolja: elmondta, hogyan is taktikázott.

részletek

Szingapúri DRS ügy: Hamilton a vétózó csapatokot kritizálja

Állítólag az összes versenyző DRS-zónát akart az új egyenesben, de négy F1-es csapat leszavazta a javaslatot. A történetnek van egy hónapokra visszanyúló előzménye is.

részletek

„Erős DRS kell” – figyelmeztetnek az F1-es pilóták

Max Verstappen, Carlos Sainz és Sergio Perez is jelezte: nem használhat kevesebb DRS-t az F1, mert az autók megint rossz irányba haladnak.

részletek

Nem kevesebb, inkább több DRS kell az F1-esek szerint

Ismét egyre nehezebbé válik az F1-es autók követése, emiatt a látványos monzai csaták ellenére is muszáj az állítható hátsó szárnyra támaszkodniuk.

részletek

Mit fejlesztettek az F1-es csapatok a Belga Nagydíjra?

A nyári szünet előtt is érkeznek még újítások: a legtöbbet a Mercedes változik, a McLaren a hátsó szárnyra, az Alpine a padlóra összpontosított.

részletek

Vita az F1-es pilóták és az FIA között a DRS-zónák miatt

A versenyzők szerint túl rövidek a DRS-zónák, és őket ki is hagyják a döntésekből, de ez nincs így, a kialakításokat pedig mérések alapján végzik.

részletek

Mi a Red Bull csoda DRS-ének titka?

Több alkatrész tökéletes összhangja szükséges ahhoz, hogy ilyen brutális tempót érjen el az RB19 kinyitott hátsó szárnnyal.

részletek

Marko teóriája: A Red Bull ellen vannak a rövidebb DRS-zónák

A riválisok mesterkedésének eredményeképp, a domináns csapat lassítása érdekében rövidítette az FIA a DRS-zónákat Helmut Marko gyanúja szerint. A Mercedest többször is név szerint kiemelte.

részletek