DRS
Nem kevesebb, inkább több DRS kell az F1-esek szerint
Ismét egyre nehezebbé válik az F1-es autók követése, emiatt a látványos monzai csaták ellenére is muszáj az állítható hátsó szárnyra támaszkodniuk.
részletekMit fejlesztettek az F1-es csapatok a Belga Nagydíjra?
A nyári szünet előtt is érkeznek még újítások: a legtöbbet a Mercedes változik, a McLaren a hátsó szárnyra, az Alpine a padlóra összpontosított.
részletekVita az F1-es pilóták és az FIA között a DRS-zónák miatt
A versenyzők szerint túl rövidek a DRS-zónák, és őket ki is hagyják a döntésekből, de ez nincs így, a kialakításokat pedig mérések alapján végzik.
részletekMi a Red Bull csoda DRS-ének titka?
Több alkatrész tökéletes összhangja szükséges ahhoz, hogy ilyen brutális tempót érjen el az RB19 kinyitott hátsó szárnnyal.
részletekMarko teóriája: A Red Bull ellen vannak a rövidebb DRS-zónák
A riválisok mesterkedésének eredményeképp, a domináns csapat lassítása érdekében rövidítette az FIA a DRS-zónákat Helmut Marko gyanúja szerint. A Mercedest többször is név szerint kiemelte.
részletekMiamitól sorban jönnek a Ferrari fejlesztései
Egy nagy fejlesztési csomag helyett adagokra bontva érkeznek a Ferrari újításai, kezdve a hétvégi F1-es nagydíjjal. Az egyik fő javítandó terület a DRS-hatás.
részletekBrutális DRS-fölény a Red Bullnál, de senki nem érti az okát
Iszonyatos tempót nyer az RB19 a szárny kinyitásakor, méghozzá azonnal, a Ferrari alig harmadannyit gyorsul, mint a rivális autója.
részletekSufnimegoldással orvosolta az Aston Martin a DRS-problémát
A futamokra eltűntek az AMR23 gondjai a hátsó szárnnyal: Mike Krack csapatfőnök árulta el, milyen rögtönzött megoldást vetettek be a szerelők. Hozzátette azt is, hátrányuk elsősorban nem a DRS miatt volt.
részletekAlonso nem biztos benne, hogy megoldották a DRS-gondokat
Bár a sprinten működött az állítható hátsó szárny a spanyol autóján, így sem teljesen nyugodt – bár szerinte nem feltétlenül lesz ez döntő tényező.
részletekKövetkezetességet, válaszokat és egyeztetéseket várnak az F1-esek az FIA-tól
A versenyzők érdekvédelmi szövetségét vezető George Russell szerint az utóbbi időben született néhány „őrült és furcsa” döntés.
részletekElfedi a Ferrari előrelépését a Red Bull „meganagy” DRS-előnye
Hiába fejlődött az egyenesekben a Scuderia, Frederic Vasseur F1-es csapatfőnök szerint a rivális valami „mást és jobbat” csinál a hátsó szárnnyal.
részletekÍgy működne az aktív aerodinamika 2026-ban
Egyelőre javaslat, hogy a DRS mellett más mozgó aerodinamikai elemek gyorsítsák az autókat az egyenesekben az új szabályrendszerben. Nikolas Tombazis, az FIA szakembere vázolta, hogyan működne.
részletek