DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 29. hétfő
F1

„Erős DRS kell” – figyelmeztetnek az F1-es pilóták

Max Verstappen, Carlos Sainz és Sergio Perez is jelezte: nem használhat kevesebb DRS-t az F1, mert az autók megint rossz irányba haladnak.

Az F1-es pilóták szerint lassan megint olyan nehéz lesz előzni a versenyeken, mint a régebbi generációs autókkal 2020-ban vagy 2021-ben volt.

Az új, 2022-ben debütáló szabályrendszer egyik fontos pontja volt, hogy megkönnyítse az autók követését, de már most, 2023 második felében ott tartunk, hogy annyit fejlődött a technika, ami ezt már keresztülhúzza.

Ugyan a Holland Nagydíj előzési rekordot döntött, de a versenyzők szerint jelenleg csak a DRS nyújt előzési lehetőséget, anélkül borzasztó nehéz a másik autó mögött haladni és támadást indítani.

SI202309010450_resize



Ezért is hördültek fel többen akkor, amikor az FIA az év során több alkalommal is csökkenteni szerette volna a DRS-zónák számát, hogy kikerülések helyett nehezebb előzéseket lássunk, de a pilóták szerint ez ezekkel az autókkal már nem lehetséges.

„Szerintem a legtöbb pályán szenvedtünk a követéssel vagy az előzéssel. Sokan panaszkodtak emiatt, bár nekünk megvan az a luxusunk, hogy nagyon gyors az autónk, így például Miamiban is tudtunk előzni” – idézi Max Verstappen szavait a Racingnews365.com.

„De például ott, Miamiban mindenki panaszkodott az előzése még DRS-sel együtt is. Szerintem az autók egyre hatékonyabbak, egyre több leszorítóerőt generálnak, emiatt egyre nehezebb őket követni, aztán egyre hatékonyabbak és gyorsabbak az egyenesben is” – tette hozzá a világbajnok.

 

Sainz és Perez szerint sem elhagyható a DRS az F1-ben

Verstappen csapattársa, Sergio Perez is amellett teszi le a voksát, hogy a DRS-t nem lehet kivezetni a sportágból, nem szabad csökkenteni a használatát, mert anélkül vonatozásra számíthatunk.

„Egyértelmű, hogy a kevesebb DRS nem lehet út, és emlékszem arra, amikor pont hogy a növeléséről beszéltünk, ahogy az autók követése egyre nehezebbé vált. Monzában a DRS-hatás elég kicsit, de szerintem máshol nem versenyezhetünk kevesebb nyitott hátsó szárnnyal. Sőt, inkább több DRS-re lesz szükség bizonyos pályákon, hogy jobb versenyeink legyenek” – mondta a mexikói.

ATP_F1_6008_202300902_Monza_Moleti_resize

A ferraris Carlos Sainz is egyetértett ezzel:

„Szerintem a pályán 99%-ában kell a DRS, méghozzá egy erős DRS, mert már az év elejétől kezdve egyre inkább hasonlítanak ezek az autók a 2021-es vagy a 2020-as autókra, amiket nehéz volt követni. Nyilván Monza speciális, itt azért a hosszú egyenesek és a hosszú szélárnyékok is megvannak, ami segít, de a DRS-re egyértelműen szükség van.”

A nyitott hátsó szárny helyzete mindig is megosztotta az F1-es közösséget, hiszen ugyan papíron előzéseket generál, de a valóságban sok éles csatát nem hoz magával, inkább statisztikai előzésekről, kikerülésekről van szó, ami nem járul hozzá az izgalmas harcokhoz, sőt néha inkább el is veszi azok élét, mert az elöl lévő eszköztelen marad.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: