A Red Bull egyik fő előnyét tavaly az egyenesbeli végsebesség jelentette a Ferrarival szemben – meg persze az esetek többségében jobb gumikezelés –, ezért a Scuderia feltett szándéka volt, hogy az SF-23-assal előrelépjenek ezen a téren. Úgy fest azonban, hogy az RB19-es továbbra is rendkívül gyors az egyenesekben: több rivális istálló is rámutatott már, hogy különösen akkor vannak előnyben, amikor a hátsó szárnyat is nyithatják, azaz kiváló a DRS-hatékonyságuk – Lewis Hamilton pedig többször utalt már rá, hogy még sosem látott ilyen gyors versenyautót.
Frederic Vasseur, a maranellóiak néhány hónapja kinevezett Formula-1-es csapatfőnöke is osztja ezt a véleményt: „A Red Bullnak meganagy DRS-effektusa van. Nagyobb, mint bárki másnak. Meg kell értenünk, hogyan képesek ilyesmire.”
Vasseur szerint ráadásul az RB19-es végtempója elfedi a saját előrelépésüket ezen a téren: „Arra számítottunk, hogy kicsit jobban tudjuk ezt kompenzálni, de a különbség nagyobb, mint tavaly. Nyilvánvaló, hogy van terünk a fejlődésre e tekintetben. Valami mást és valami jobbat csinálnak, ez egyértelmű. De rajta vagyunk az ügyön.”
A vörösök csapatvezetőjének azon kijelentését, miszerint a Red Bullnak még nagyobb lenne az egyenesbeli fórja, mint 2022-ben, nem feltétlenül támasztják alá a The-Race által ismertetett számok. Bahreinben konkrétan minimálisan még jobb végsebességértéket is regisztráltak a Ferrarinál, míg Dzsiddában és Melbourne-ben kisebb volt az energiaitalosok előnye, mint egy éve: előbbi helyszínen 8 km/r-ról 5-re, utóbbin 8,5-ről 5,4-re csökkent a differencia.