Egyre hangosabb az F1-es paddock a Red Bull különösen hatékony DRS-étől: az energiaitalosok autói olyan bődületes tempókülönbségre képesek nyitott hátsó szárnnyal, ami a többiek számára csak álom. Korábban mi is írtunk már arról, hogy az RB19 viselkedésének legnagyobb előnye az egyedi futómű, és az, hogy hogyan képes megtartani a súlyt irányváltásoknál, fékezésnél, kigyorsításoknál, de a közel tökéletes kezelhetőség mellett az egyenesbeli tempóelőny is hasonlóan nagy jelentőséggel bír.
Hogy egész pontosan hogyan tudta ezt megcsinálni a Red Bull, az még nem világos, az viszont már kiderült, hogy a diffúzorral és a hátsó futóművel van összefüggésben, a különböző elemek tökéletes összehangolásából fakad az, hogy úgy gyorsul el az RB19 DRS-sel, mintha hátsón billentették volna.
A diffúzor helyzete megváltozik, lejjebb ereszkedik csúcssebességnél a hosszú egyenesekben, és az aktiválási pont (amikor életbe lép ez a hatás) aerodinamikai csomagonként változik: a RacingNews365.com szerint a nagy leszorítóerős pakkal 230 km/h, a kis leszorítóerős verzióval 260 km/h az a határ, amikor "bekapcsol" a szuper DRS.
Lényeges, hogy a diffúzor kialakítása is ehhez igazodik, és erre a szerepre szánták: annak középső részén találhatók olyan speciális elemek, amelyek segítik ezt a hatást. Nem véletlen, hogy a Red Bull DRS-ét alaposan tanulmányozó Ferrari Miamiba egy nagyon hasonló középső résszel elátott diffúzorral érkezett, ami azonban önmagában még nem elegendő a hátrány ledolgozásához, és mint láttuk, az autó kezelhetőségét sem könnyítette meg.
Ez a speciális kialakítás nagy tempónál tulajdonképpen egy bizonyos fokig hajlékonnyá teszi a diffúzor közepét, ami változtat az elem többi részén, és csökkenti a leszorítóerőt az autó hátsó traktusában. Amikor a Red Bull pilótái aktiválják a DRS-t, életbe lép egy függőleges erőhatás a hátsó futómű hajlékonyabb, rugalmasabb részeinél, ez a nyomás pedig egyszerűen közelebb nyomja az aszfalthoz az autó hátsó részét. Ennek eredménye az, hogy a speciális kialakítású diffúzor jelentősen csökkenti a gyorsuló légáramlatok által okozott nyomást, vagyis jelentős mértékben csökken a leszorítóerő, így sokat javul a légellenállás.
Nagyjából úgy összegezhetjük, hogy bizonyos hajlékonyabb, rugalmasabb, speciális elemek összehangolása okozza azt, hogy nagy tempónál, amikor kinyílik a DRS, egyszerűen a Red Bull hátulja közelebb kerül az aszfalthoz, csökken a leszorítóerő, javul a légellenállás, és rengeteget gyorsul az autó az egyenesekben. A többiek egyelőre ennek feltérképezésénél, és megértésénél tartanak, de ez nem olyasmi, amit egyszerűen le lehet másolni, mert nem egy megoldásról van szó, hanem az autó egész működésének összehangolásáról.