Bakuban még inkább kidomborodott a Red Bull DRS-ének mágiája: egyesek varázs-DRS-ről beszéltek, egy-két csapatfőnök és pilóta is megpendítette, hogy itt valami érthetetlen számukra, mert olyan brutális tempót nyer az RB19 akkor, amikor a versenyző nyithatja a hátsó szárnyat, amit meg sem közelítenek a többiek.
A gyanú szerint az autó magassága is változik bizonyos sebességtartományban, és ez lehet a titok egyik kulcsa, de ezt egyelőre senki nem erősítette meg, Melbourne után pedig részletes vizsgálaton esett át az autó az FIA részéről (rugó, gátlók, szenzorok, stb.), és az mindent szabályosnak talált, nincs tehát okunk azt feltételezni, hogy a regulák megkerülésével iskolázná le a mezőnyt a Red Bull.
Egyes feltételezések szerint amikor kinyílik a DRS, az autó egész hátsó részén átalakul az áramlás, a diffúzor és az övszárny is teljesen másképp kezd el működni, ami jelentősen csökkenti az autó légellenállását.
Mindezt egyelőre a riválisok is csak találgatják, biztosat nem tudunk, az viszont világos, hogy DRS nélkül is a Red Bull a leggyorsabb az egyenesben, mert az RB19 aerodinamikája a leghatékonyabb. Azonban amikor nyílik a szárny, az még egy lépés: a hosszú bakui célegyenesben alapesetben is a Red Bull volt a leggyorsabb, de a szárny kinyitása után 22 km/h-s plusztempót nyert a DRS-aktiválási ponttól a célvonalig, alig ötszáz méter megtétele alatt. Ez brutális, összehasonlítva a Ferrari alig 8 km/h-t gyorsult ugyanennyi idő alatt, a pedig Mercedes 13 km/h-t.
Plusz adalék, hogy a Red Bull gyorsulása sokkal-sokkal direktebb, mint a többieké: ahogy kinyílik a szárnyé, mintha belerúgna valaki hátulról az autóba, úgy indul el, míg minden más autó jóval lassabban kezdi el érezni a kisebb légellenállást.
Sergio Perez is világossá tette, hogy a futamon egyetlen célja volt: DRS-távolságon kívül tartani Max Verstappent, mert ha a holland nyithatja a szárnyát, akkor esélye sem lett volna védekezni. Láthattuk, hogy a Red Bullok például a Ferrarik mellett úgy mentek el nyitott szárnnyal, mintha állnának, Verstappen például bő 30 km/h-val volt gyorsabb Leclerc-nél az előzés alatt, de Perez is még a féktáv előtt kerülte ki a poroszkáló Ferrarit. Más csapatok viszont a rövidített DRS-zónával már kifejezetten nehezen tudtak előzni, elég csak Hamilton Sainz mögötti szenvedésére gondolni.
Az biztos, hogy a Red Bull DRS-se valami egészen különleges megoldás, a többiek pedig egyelőre nem tudják, hogy miért, nem véletlenül mondta azt Fred Vasseur és Toto Wolff is, hogy ha leszerelik a szárnyukat, nagyjából még akkor sem tudnának versenyezni az egyenesekben a riválissal...