A Ferrari más csapatokhoz hasonlóan pályaspecifikus hátsó szárnyat vitt Azerbajdzsánba, ami fejlesztésnek minősül, de nem az éves fejlesztési terv része. A korábbi hírek szerint a csapat átfogó csomagját az imolai versenyhétvégére szánta, de Frederic Vasseur elmondása alapján a terv változott: az új elemek első adagja már a hétvégi Miami Nagydíjon megérkezik, aztán az első európai versenyeken (beleértve Imolát) elosztva érkeznek alkatrészek.
„Miamitól kezdünk fejlesztéseket hozni az autóra, valamint a következő pár eseményre. Megnézzük, hogyan reagál majd az autó a fejlesztésekre” – mondta a Motorsport.com-nak Vasseur. „Egy dolog az új alkatrész és egy másik, hogy ki tudunk-e hozni belőle minden potenciált.”
Vasseur a Ferrari gyengeségének a következetes teljesítményt nevezte meg, hozzátéve, a bakui hétvégén sikerült lépést tenniük a jó irányba ebben a tekintetben. Arra a kérdésre nem válaszolt, hogy a hátrány mechanikai vagy aerodinamikai eredetű-e, egy területet azonban végül kiemelt, ahol a hátrányuk – így a javulás lehetősége – tetemes:
„A Red Bull egyik erőssége ma a DRS-hatás. Meg kell értenünk, mit csinálnak, de szerintem nyomon vagyunk. A tavalyi évhez képest a különbség egy részét sikerült kompenzálni, a helyzet ugyanis már tavaly fennállt. De még mindig óriási terünk van a fejlődésre” – mondta a csapatfőnök.
Ezért nem jó ötlet Bakuba fejlesztést vinni
Nem véletlen, hogy a Ferrari nem akart az Azerbajdzsáni Nagydíjon fejlesztési csomagot bevetni. Az új padlólemezt felvonultató Alpine félresiklott hétvégéje mutatta, miért nem jó ötlet a városi pályán fejleszteni, ráadásul egy sprinthétvégén, ahol egyetlen 60 perces edzés áll rendelkezésre.
„Ilyen hétvégi formátummal nehéz fejlesztést bevezetni, de ez mindenkire igaz. Ezt nekünk is számításba kell vennünk a következő pár versenyre. Monaco nem a legjobb helyszín az autó fejlesztésére, ezért csak kicsi frissítéseket viszünk oda. Ez a formátum arra ösztönzi a csapatokat, hogy nagyobb csomag helyett kis újításokat hozzanak” – mondta Vasseur.