Több kisebb szabályváltoztatást is elfogadott a 2025-ös Formula-1-es idényre az FIA, ezek közül két lényegesebb emelkedik ki: a DRS-re vonatkozó előírások változása, valamint az új „hőségveszélyre” irányuló szabályok módosítása.
A McLaren mini-DRS-ügyének következménye
Kezdjük a DRS-szabályokkal, amelyekhez azok után nyúlt hozzá a Nemzetközi Automobil Szövetség, hogy az idei bakui futam után Oscar Piastri onboard felvételein jól látszott, hogy a McLaren hátsó szárnyának két terelőlapja között apró rés nyílik nagy tempónál, egyfajta „mini-DRS-ként” funkcionálva.
Ennek kapcsán az FIA aztán később technikai direktívában szigorított, így a későbbi konstruktőri világbajnoki alakulatnak és több más istállónak is módosítania kellett bizonyos specifikációjú hátsó szárnyain.
Most az FIA a technikai szabályzatot is módosította annak érdekében, hogy meggátolja a hasonló jelenséget. Az új előírás értelmében minden aerodinamikai és karosszéria-elemnek mereven rögzítettnek és mozdulatlannak kell lennie, ha nincs aktiválva az állítható hátsó szárny. A szabályzat kiköti, hogy csak két állapota lehet a nyitható hátsó szárnynak, s a DRS zárásakor ugyanabba a pozícióba kell visszatérnie, mint amiben előtte volt.
A szabályzatban módosult a hátsó szárnyelemek közötti minimális rés nagysága is: az eddigi 10-15 milliméteres sávot 9,4 és 13 milliméter közé szűkítették, ekkorának kell lennie a távolságnak a DRS zárt állapotában a terelőlapok között. Aktivált DRS esetén a felső határ maradt 85 milliméter.
Így működik majd a „hőségveszély”
Mint arról már többször írtunk, 2025-ben egy új, a versenyzőket hűtő eszköz használatát tehetik kötelezővé azokon a futamokon, ahol extrém hőség várható. Magáról az eszközről túl sok információ eddig nem látott napvilágot, a kiszivárgott részletekről itt írtunk, viszont most az FIA definiálta, hogy mikor írhatják elő a használatát.
A szabályozás szerint amennyiben egy sprint és/vagy verseny előtt az előrejelzések 30,5 fok fölötti értéket jósolnak, vagy pedig a versenyigazgató úgy ítéli meg, hogy ez szükséges, a verseny előtt 24 órával megállapíthatja a „hőséghelyzetet”. Ekkor a technikai szabályzatban meghatározott hűtőeszközzel kell felszerelni az autót, amely a versenyhétvége végéig érvényben is marad.
Apró, de fontos kiegészítés, hogy ilyen esetekben az autók meghatározott minimumtömegét 5 kilogrammal megnövelik, kompenzálva a hűtőeszköz súlyát.