DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 5. vasárnap
F1

Vettel: Még jobban kettészakítják a mezőnyt

Sebastian Vettel aggályait fejezte ki a Silverstone-ban bevetendő harmadik DRS zóna miatt. Szerinte ezzel is a topcsapatoknak kedveznek és még inkább nehezítik a középmezőny dolgát.

Az FIA egy merőben új ötlettel állt elő erre a hétvégére, a harmadik olyan szakasz, ahol a pilóták nyithatják a hátsó szárnyat ugyanis az F1 fennállása során először nem kizárólag egyenes szakaszt érintene, hanem a célegyenest és az azt követő igen gyors jobbos-balost is. A Mercedes csapatfőnöke egyenesen azt javasolta, hogy legyen korlátlan a DRS használata, bármikor nyithassa a pilóta, amikor csak szeretné.

Az Abbey egy elég trükkös jobbkanyar még zárt hátsó szárnnyal is, de ha még több leszorítóerőt veszít a pilóta a nyitott DRS miatt, az sokkal instabilabbá teheti a versenyautókat. Sebastian Vettel kicsit ijesztőnek tartja és úgy véli, így még inkább nőni fog a kicsit gyengébben sikerült konstrukciók hátránya, mások viszont kipróbálnák.

„Nem egyszerű ez. Nem tudom, hogy teljesíteni lehet-e a kanyart nyitott DRS-sel, vagy sem. Meg kell próbálnunk, elvileg ugyanis új aszfaltréteg fogad minket és jobban tapadó gumikkal is rendelkezünk” – reagált a változásra a Ferrari német pilótája.

„Ha bárkinek sikerülhet, azok mi vagyunk, akik a topcsapatoknál versenyeznek, mivel mi rendelkezünk megfelelő leszorítóerővel. Nem tudom, mi a cél ezzel az újítással, de szerintem csak mélyíteni fogja a szakadékot köztünk és a középmezőny között. Erős a sejtésem, hogy a többieknek gyengébb a leszorítóerő az autójuknál, ők valószínűleg jobban szenvednek majd ezen a szakaszon” – fejezte ki aggodalmát Vettel.

Vettel a mezőny kettészakadásától, a Red Bull a túlzott gumiterheléstől fél


Honfitársa egyetért a négyszeres világbajnok félelmeivel. „A három topcsapat a saját dimenziójában versenyez. Hogy őszinte legyek, erősen kétlem, hogy a Renault padlógázon teljesíteni tudja nyitott DRS-sel ezt a kanyart. Rengeteg függ az autótól, az új aszfalt tapadásától és a szárnyállásoktól” – erősítette meg Vettel véleményét Nico Hülkenberg.

A Red Bullt feltétlenül olyan autónak gondolják, amelyik képes lesz padlógázon, nyitott hátsó szárnnyal bevenni a kanyart. Max Verstappen mindenképpen meg akarja próbálni, ugyanakkor a bikák az abroncsok túlzott terhelésétől tartanak. „Mindenképpen meg fogom próbálni. Ha képesek vagyunk rá, az nagy előny lenne, mert nem hinném, hogy mindenki meg tudja csinálni. Ugyanakkor a nagyobb oldalirányú terhelés gyorsan kinyírhatja a gumikat” – fogalmazott a Red Bull versenyzője.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: