Korábban sem volt éppen könnyű az előzés a Formula-1-ben, de a 2017-es szezon óta (az új aerodinamikai szabályok érkeztével) szinte folyamatos a szakemberek és a pilóták részéről is a panaszkodás, hogy képtelenség közelről követni az elől haladó autót, annyira durva a turbulens levegő, ahogy kicsit is közelebb érnek.
Az FIA is próbál az ügyben lépéseket tenni, eddig mérsékelt sikerrel. Több pályán is két, illetve három olyan helyet jelöltek ki, ahol a pilóta nyithatja a hátsó vezetőszárnyat. A jövő évtől tervezik azt a szabálymódosítást, amivel az első vezetőszárnyakat jelentősen egyszerűsítik, így vélhetően kisebb lesz a turbulencia az autók mögött.
Toto Wolff más irányba indulna el, szerinte a versenyző akkor nyithassa a DRS-t, amikor csak akarja, mert így drámaian nőne az előzések száma. Igaz, ez is kétoldalú, mert egyrészt a DRS sok pályán túlságosan is megkönnyíti az előzést és szinte csak kikerüléseket látunk. Másrészt viszont, ha az elől haladó is bármikor nyithatja a hátsó szárnyát, akkor elveszik az előny és öngólt is rúghat vele a sportág.
„Minél több előzési lehetőség van, annál inkább a DRS rajongója vagyok. Ha rajtam múlna, lehetővé tenném, hogy akármikor használható legyen a versenyen. Akkor nyithatná a pilóta, amikor csak akarja, szívesen megnézném, ki merné nyitva hagyni a kanyarokban. De az FIA nem így gondolja” – vázolta fel ötletét Toto Wolff az osztrák ORF tévécsatornán.
A büntetések rendszerét is átalakítaná a Mercedes csapatfőnöke, szerinte nem igazán jó, ha verseny közben szankcionálnak. Ha szükséges, utólagosan megtehetik. „Talán az egész rendszert át kellene gondolni még egyszer és inkább csak a futamok végén büntetni. Ezzel viszont egy sor újabb problémát szülnénk, ami megoldatlanul maradna” – ismerte el Wolff.