A rajongók reménykedtek abban, hogy a harmadik DRS-nyitási lehetőség bedobásával az FIA elérte, hogy az Osztrák Nagydíj előzésekben bővelkedni fog. Ám az eddigi két nap tapasztalata alapján megint az lesz, amiről Kimi Raikkönen beszélt Kanadában, hogy bármennyiszer is nyitható a hátsó vezetőszárny eleme, a kanyarokban a turbulencia miatt elveszítik az ellenfelet.
Lewis Hamilton az időmérő edzésen a második rajtkockát szerezte meg, közvetlenül Valtteri Bottas mögött. Azt erősen kétli, hogy sok helycserét láthatnánk a futam közben, ugyanis a technikás részen képtelenség közel maradni az előttük haladóhoz, így hiába a DRS, előzés nem lesz, maximum kisebb fogyasztás.
„Valójában itt sem tudjuk közelről követni a másikat, úgyhogy kételkedem abban, hogy sok előzést láthatnánk. Ugyan három DRS zónát is kijelöltek, de még így sem hiszem, hogy nagyon különbözne a helyzet az előző évtől” – nyilatkozta Lewis Hamilton.
Lehet, hogy annyira sem lesz közel az ellenfél, hogy egyáltalán nyithassa a hátsó szárnyat? „Gyorsak leszünk az egyenesekben és kevesebb üzemanyagot fogyasztunk. De nem tudom, hogy egyáltalán meg tudjuk-e közelíteni annyira az ellenfelet, hogy aktiválhassuk a DRS-t” – fejezte ki kételyeit a világbajnoki éllovas.