A magas szintű találkozón a Honda motorsport-főnöke, Masashi Yamamoto és a Red Bull főtanácsadója, Helmut Marko vett részt. Vélhetően egy hosszabb tárgyalássorozat első igazi lépése volt ez a korábbi tapogatózást követően. A kérdés, hogy vajon tizenkét év után szakítanak-e a bikák a Renault-val (az utóbbi időben látványosan megromlott a viszony a felek között) és az eddig csak apróbb felvillanásokat felmutató Hondával állnak össze, vagy egyelőre korai lenne a japán erőforrásra váltaniuk?
Az elmúlt időszakban az istálló láthatóan igyekezett a lehető legjobban kitolni a hivatalos bejelentést a jövő évi motorszállítóról, hogy minél inkább lemérhesse fiókcsapatán, a Toro Rossón keresztül a japán egység fejlődését, a Renault azonban sürgetné a döntést, hogy minél hamarabb megtudja, két, vagy három csapatot kell jövőre ellátni motorokkal.
A Honda egyértelműen fejlődött az elmúlt másfél évben, de az is látható, hogy egyelőre a Mercedestől és a Ferraritól nagyon távol vannak, némi lemaradás még a francia gyártóhoz képest is van, bár végsebességben már kezdenek odaérni az élmezőnybe, legalábbis az időmérőkön feltétlenül.
„Nagyon pozitívan látjuk eddig a tárgyalásokat, a Red Bull-lal szerződni óriási dolog a Honda számára, mert igazi topcsapat. Ez természetesen újra extra nyomást helyezne ránk, már csak a vállalat mérete miatt is, így mindent mérlegelnünk kell” – nyilatkozta Masashi Yamamoto a Motorsport.com szakoldalnak.
„Éreznünk kell a motorszállítás felelősségét” – tette hozzá a japán szakember. Más aspektusok is szóba kerültek. Először is, a Hondának nagyon jól jönne, ha két csapat szállítója lehetne, mivel kétszer annyi adatot gyűjthet, jobb az összehasonlítási alap és gyorsabban folyhat a fejlesztés Szakurában.
Japán pilóta a Formula-1-ben? Ez is egy szempont. A Toro Rosso, mint fiókcsapat, alkalmas lehetne a bemutatkozásra, főleg, hogy saját bevallásuk szerint a Red Bull juniorprogramjában jelenleg nemigen találni olyan tehetséget, aki felkészült a száguldó cirkusz kihívásaira. A Formula-2-ből vagy Tadasuke Makinót, vagy Nirei Fukuzumit hozhatnák fel, ha elegendő szuperlicenc-pontot szereznének.
A tervek szerint, Toyoharu Tanabe, technikai igazgató fogná össze egy személyben a két istálló versenyzési tevékenységét (a motorszállító oldaláról), de egy-egy projektvezetőt kineveznének mindkét csapathoz, aki közvetlenül neki jelentene.
A McLarennél hirtelen túlzott reflektorfénybe került az akkor még nem eléggé felkészült japán gyártó, most a Toro Rosso partnereként nyugalomban van részük, de egy Red Bull-szerződéssel ismét középpontba kerülnének. „Nem követjük el ugyanazokat a hibákat. Nehéz volt a McLarennel, ugyanakkor remek tapasztalatokat is gyűjtöttünk az ő partnerükként” – nyilatkozta Tanabe.
„A Toro Rossóval teljesen más, nagyon jó az együttműködés és a nyugalom. A Red Bull-lal valószínűleg nem lenne ekkora nyugalom, viszont nem hinném, hogy kerülhetnénk ugyanolyan szituációba, mint a McLarennel” – zárta gondolatait a technikai igazgató.
Jó eséllyel, a következő egy-két hónapban választ kapunk arra is, hogy eleget fejlődött-e a Honda ahhoz, hogy a bikák megkockáztassák a motorváltást, valamint, hogy a Honda és a Renault egymáshoz képest hogyan teljesít addigra lóerőben, illetve megbízhatóságban.