A korábbi nyilatkozatok alapján a Mercedes és a Ferrari Formula-1-es erőforrása is súrolja, talán már el is érte az 1000 lóerős teljesítményt. Igaz, a minél nagyobb teljesítmény kisajtolása vélhetően nem jár majd problémák nélkül, amire tavaly láttunk is példákat.
A jelenlegi motorszabályok 2020 végéig érvényesek, utána azonban (a jelenlegi hírek szerint) az 1,6 literes V6-os turbók komponensei közül több is egységesen egyformává válik. Az eddigi erőforrások gyártási és fejlesztési költségei ugyanis túlzottan megemelkedtek és ennek (is) gátat szabna az FIA.
2021-től is maradnának a hibrid-turbómotorok, ugyanakkor a hőenergiavisszanyerő-rendszer (MGU-H), ami a legtöbb problémát okozta a mezőny tagjainak eddig, eltűnne a rendszerből. A szakértők ettől a költségek jelentős csökkenésére számítanak, valamint a motorhang jelentős javulására.
A rajongók arra is várnak évek óta, hogy a Mercedest valaki utoléri végre, 2014 és 2017 között ugyanis Lewis Hamilton és Nico Rosberg egymás között osztotta el a világbajnoki címeket. 2017-ben egy jelentősen megerősödött Ferrarival találkozhattunk, amely egészen közel került a Mercedeshez.
A Renault és a Honda azonban továbbra is komoly hátrányban mögöttük és a Red Bull csapatfőnöke attól tart, rövid időn belül ez nem is igen változhat meg. „Ez számunkra elfogadhatatlan, hogy nem vagyunk versenyképesek. Mindent megteszünk, hogy ezen változtassunk, a karosszériánk például kiváló” – nyilatkozta Christian Horner a Sky televíziónak.
„De a realitás jelenleg azt mutatja, hogy a Mercedes és a Ferrari akkora előnnyel rendelkezik, hogy 2020 végéig nem valószínű, hogy bárki is befoghatná őket” – tette hozzá a brit szakember. Bár az F1 vezetése továbbra is a hibrid-turbók irányában haladna tovább, a rajongók és a pilóták döntő többsége a hangos és élvezetes hangú szívómotorok felé indulna el újra.