Még decemberben jelentette be a Mercedes motorguruja, Andy Cowell, hogy az Ezüst Nyilak 2017 végén már nagyon megközelítették a fantasztikus álomhatárt és belépnek az ezres számkörbe, ami a motor lóerejét illeti. Akkor még úgy nyilatkoztak, hogy a V6-os turbó-egységnek alig ötven lóerő hiányzik ehhez.
A Ferrari igen közel járt eddig is a nagy vetélytárshoz, a GPS mérései alapján tavaly alig tizenöt lóerő lemaradásban volt a Scuderia versenyautóinak szíve. Olaszországban már arról beszélnek, hogy az olasz istálló motorja is elérheti az ezret, ezzel a rivális nyakában liheg, talán meg is előzheti.
Leo Turrini, a Ferrari egyik belső embere beszélt a fejlődés üteméről. „Óriási erőfeszítéseket teszünk a motorerő javításáért. A Mercedes egyik legnagyobb előnye hozzánk képest az alacsonyabb súlya volt, de a Ferrari idén sikeresen teljesíti ezt a küldetést” – nyilatkozta az olasz szakember saját Quotidiano blogján.
„A tesztpadon már elértük maximális erőben az 1000 lóerőt, úgy gondoljuk, hogy a Mercedes is ott van már. Aerodinamikai szempontból is biztató jelek mutatkoznak, a szélcsatornás mérések fontos előrelépésről árulkodnak. Jó dolog álmodozni, de a valóság teljes egészében csak a barcelonai teszten kerül elénk” – tette hozzá Turrini.
Ha ezek valóban megvalósulnak, akkor Sebastian Vettel és Kimi Raikkönen idén ismét folyamatosan a futamgyőzelmekért harcolhat, talán a tavalyinál is nagyobb sikerrel.