DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap

Szélcsatorna

„A hidegháború maradványa” – Horner a Red Bull elavult szélcsatornájáról

Az energiaitalosok F1-es főnöke elismeri: a jelenlegi szabályrendszerben nagyon nem működik már hatékonyan a szélcsatornájuk.

részletek

Miért tűnt el a Red Bull tempóelőnye az F1-ben?

Az energiaitalosok F1-es technikai igazgatója árult el néhány tényezőt – de szerinte eleve várható volt, hogy összerázódik a mezőny.

részletek

A Mercedes nyer a legtöbbet a szélcsatornában

Elkezdődött a 2024-es esztendő második fele, így újraszámolták a szélcsatornában eltölthető időket: a Mercedes a nyertes, a Haas fő vesztes.

részletek

Szélcsatorna-fejlesztés, új amerikai központ: nem áll le az Andretti!

Komoly üzenetértékkel bír az F1 irányába az, hogy közzétette az első látványterveket az új amerikai központjáról az egyelőre elutasított Andretti Cadillac istálló.

részletek

Új szélcsatornát épít a Red Bull F1-es csapata

Christian Horner megerősítette, hogy a Red Bull új szélcsatorna építésébe fog kezdeni. A jelenlegi létesítményük egy „hidegháborús relikvia”.

részletek

Így tiltják meg a 2026-os fejlesztéseket az F1-ben

Egészen 2025. január 1-jéig tilos lesz a 2026-os szabályrendszer szerint épített autók kapcsán szélcsatornás és CFD-teszteket végrehajtani.

részletek

Nincs harag a McLaren és a Toyota között

Nincs köze a felek kapcsolatának ahhoz, hogy nem használja tovább a Toyota szélcsatornáját a McLaren. Hatékonyabb és gazdaságosabb is sajátot üzemeltetni.

részletek

Ahol visszaüthet az Aston F1-es felemelkedése

És ahol a Ferrarinak viszont jól jöhet az idei visszalépés: július 1-jétől változik a csapatok szélcsatornás és CFD-szimulációs tesztjeinek száma.

részletek

Elkészült az új McLaren-szélcsatorna – júniustól lesz használható

Bár a régóta várt létesítmény már megépült, a műszerek telepítése és beállítása még hetekig eltart. Nyár elején kezdik az érdemi munkát – a jövő évi F1-es autóval.

részletek

Wolff: Bennünket is korlátoztak, ahogy most a Red Bullt

A szélcsatornaidő limitálása a költséglimit-büntetéssel együtt egyértelmű hátrány a Red Bullnak és előny a Mercedesnek. Egy hatékony F1-es csapat azonban kompenzálni tudja.

részletek

Sorsdöntők lehetnek az Aston újításai

Hatalmas előrelépést jelentenek az F1-es Aston Martinnak az újonnan épülő létesítményei, a hamarosan nyíló gyár és szélcsatorna nagyobb önállóságot biztosít majd a briteknek a Mercedestől.

részletek

Nem tart a büntetéstől a Red Bull

A csökkentett szélcsatornában tölthető tesztidő ellenére Christian Horner csapatfőnök magabiztosan áll a tesztek előtt, bízik abban, hogy a Red Bull meg tudja oldani az előttük álló nehéz feladatot.

részletek