Tudvalévő, hogy a Red Bull megsértette a 2021-es szezonban a költségvetési limit felső határát, ami miatt pénzbüntetéssel sújtották az energiaitalosokat, emellett pedig kismértékű sportjellegű büntetést is kaptak, a következő 12 hónapra vonatkozó aerodinamikai tesztelést, azaz a szélcsatornában és CFD-szimulációval végezhető munkát korlátozták.
A büntetés értelmében a sportszabályzatban szereplő C együtthatót csökkentik 10 %-kal: ez az együttható a konstruktőri helyezés fényében korlátozza az egyes csapatok aerodinamikai tesztlehetőségeit. Az irányadó mennyiség fél évre vetítve 320 szélcsatornás etap és 2000 CFD-elem, a konstruktőri világbajnok azonban ennek csak 70 %-át használhatja fel – azaz a Red Bull még kevesebb tesztlehetőséggel gazdálkodhatott, csupán 63 %-kal, ami jelentősen kiesés a riválisokhoz képest. Mivel 12 hónap időtartamról beszélünk, ez a 2024-es modell fejlesztésére is kihathat.
Hidegháborús ereklye
2024-ben már a maximális idő 70%-át töltheti a szélcsatornában az energiaitalosok autója, azonban amint azt Christian Horner a Racernek elmondta, jelenlegi szélcsatornájuk napjai meg vannak számlálva.
„A szabályok miatt fontos szerepet játszanak a szélcsatornák és ez a jövőben sem lesz másképp, így egy új szélcsatorna kifejlesztésébe fektettünk be. Az építkezés a 2024-es szezon alatt fog elkezdődni valamikor, de a legelső autó, amit már ott is fogunk fejleszteni, az valószínűleg csak a 2027-es lesz.”
A Red Bull jelenleg egy régi, bedfordi repülőgép-vizsgálót használ szélcsatornaként, nem messze a Milton Keynes-i bázistól, de a csapatfőnök szerint éppen ideje, hogy lecseréljék azt a „hidegháborús ereklyét”.
„A jelenlegi szélcsatornánk egy hidegháborús relikvia, nem volt már túlzottan hatékony, különösen hideg időben, amiből Angliában azért akad bőven. Emiatt rendkívül óvatosnak kellett lennünk, hogy melyek azok az alkatrészek, amelyeket valóban magunkkal viszünk a versenyekre, de ezek szelektálásában mindig is nagyon jók voltunk.”