DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. április 28. hétfő
F1

„Mintha két óra alapján mondanád az időt” – nem csak az autóval küzd a Red Bull

Korrelációs problémák is sújtják az energiaitalosokat Christian Horner csapatfőnök szerint, ami az F1-es autóval kapcsolatos gondok megoldását is nehezíti.

Hiába értik, mi a gond az RB21-essel, mivel a szélcsatornában látott adatok nincsenek összhangban azzal, amit a Formula-1-es pályákon tapasztalnak, nem könnyű a megoldás – árulta el a Red Bull Racinget irányító Christian Horner.

A hétvégi F1-es Bahreini Nagydíj ismét rávilágított a Red Bull problémáira, Max Verstappen is csupán a hatodik helyet tudta megszerezni a vasárnapi futamon a nehezen kanyarodó és egyensúlyi problémákkal küzdő autóval, amelynek ráadásként ezúttal még a fékjei sem működtek rendesen.

f1-horner-redbull-bahrein



Horner viszont elárulta, hogy hiába tudják, mi a gond a versenygéppel, a megoldás nem egyszerű, mivel nem stimmelnek a pályán és a szélcsatornában nyert adatok:

„Úgy gondolom, az autóval kapcsolatos problémákat értjük. A gond az, hogy amit az eszközeinkben látunk megoldásként, az nincs összhangban jelenleg azzal, amit a pályán látunk, és szerintem ezen kell úrrá lennünk. Hogy miért nem azt látjuk az eszközeinkben, amit a pályán.”

„Erős technikai csapatunk van, akik lenyűgöző autókat gyártottak az elmúlt néhány évben, és biztos vagyok benne, hogy úrrá leszünk ezen a problémán. De szó szerint tény, hogy nem ugyanazt látjuk az eszközeinkben, mint a pályán, és ez olyan, mintha két különböző óra alapján mondanád meg az időt.”

A csapatvezető elmondta, hogy a korrelációs problémáik hasonlók a tavaly is emlegetett nehézségeikhez: „Főként a szélcsatorna vitt minket egy olyan irányba, amely nem másolja azt, amit a pályán látunk. Szóval nyilván összegyűjtjük a pályán szerzett adatokat, és azok irányítják majd a megoldást.”

f1-4-redbull

A Red Bull Racing Horner által említett szélcsatornája valóban eléggé idejétmúlt, a csapatfőnök korábban a „hidegháború maradványának” nevezte, ám hiába épül az új létesítmény, az csak 2026 során léphet majd működésbe, így annak az előnyeit a 2027-es autónál élvezhetik legkorábban.

Horner szerint különösképp nehezíti az életüket, hogy a szabályrendszer utolsó évében már csak minimális nyereségek érhetők el egy-egy fejlesztéssel vagy megoldással, és ezen a ponton érződnek a szélcsatorna hiányosságai.

„A kanyarok középső szakaszába való bemeneti fázist kell orvosolni, hogy megfelelő tapadást és önbizalmat adjon, hogy tempót vigyünk a kanyarokba. Ez egy alapvetően aerodinamikai probléma” – jegyezte meg Horner, rámutatva, miért lenne szükségük egy jól működő szélcsatornára.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: