Szélcsatorna
Elkészült az új McLaren-szélcsatorna – júniustól lesz használható
Bár a régóta várt létesítmény már megépült, a műszerek telepítése és beállítása még hetekig eltart. Nyár elején kezdik az érdemi munkát – a jövő évi F1-es autóval.
részletekWolff: Bennünket is korlátoztak, ahogy most a Red Bullt
A szélcsatornaidő limitálása a költséglimit-büntetéssel együtt egyértelmű hátrány a Red Bullnak és előny a Mercedesnek. Egy hatékony F1-es csapat azonban kompenzálni tudja.
részletekSorsdöntők lehetnek az Aston újításai
Hatalmas előrelépést jelentenek az F1-es Aston Martinnak az újonnan épülő létesítményei, a hamarosan nyíló gyár és szélcsatorna nagyobb önállóságot biztosít majd a briteknek a Mercedestől.
részletekNem tart a büntetéstől a Red Bull
A csökkentett szélcsatornában tölthető tesztidő ellenére Christian Horner csapatfőnök magabiztosan áll a tesztek előtt, bízik abban, hogy a Red Bull meg tudja oldani az előttük álló nehéz feladatot.
részletek„Kemény év lesz” – Newey tart a Ferraritól és a Mercedestől
A Red Bull F1-es alakulatának tervezőzsenije arra számít, hogy 2023-ban mindkét rivális topcsapat előrelép, így jobban megizzasztják őket.
részletekNewey-t is aggasztja a Red Bull szélcsatorna-szankciója
Ha valaki, az aerodinamikai szakember tudja, mennyire fogja érzékenyen érinteni a Red Bullt a költséglimit átlépése miatt kapott büntetés.
részletekVilágszínvonalú létesítményt épít az Aston Martin
Komoly munkálatok zajlanak a háttérben Lawrence Stroll F1-es csapatánál. Az Aston Martin legújabb projektjének részeként egy új szélcsatorna építésébe is belevágtak, a 2025-re készülő autójuk pedig már ennek előnyeit élvezheti a technikai igazgatójuk szerint.
részletek„Nincs sok esélyünk fejlődni jövőre”
Megnehezíti a McLaren dolgát az új szélcsatorna beépítésének késlekedése, a wokingiak azonban nem érzik úgy, hogy ezt kifogásnak használhatják fel a jövő évi teljesítményüket illetően.
részletekEngedményt kapott a Mercedes, többet tesztelhet
Új limiteket rendeltek a csapatokhoz a szélcsatornás és CFD-szimulációk mennyiségére vonatkozóan a konstruktőri pozíciók alapján. A Mercedes és a Williams járt legjobban, az Alfa Romeo bukott a legtöbbet.
részletekGondban lehet a Mercedes egy korlátozás miatt
A korábbi években többször is szembesültek olyan helyzettel, hogy az aerodinamikán még a tesztek után jócskán kellett faragni, hogy az autó versenyképes legyen. 2022-ben ez már nem ilyen egyszerű.
részletekRed Bull: Tavaly mást mutatott a szélcsatorna
Christian Horner csapatvezető szerint ez volt az oka a szezon eleji küszködésüknek 2020-ban, de bíznak benne, hogy megértették a problémákat és a tanultakat át tudják ültetni az idei szezonra.
részletekMit lesz tilos fejleszteni 2021-ben?
A német sajtó szerint a csapatok megegyeztek a szélcsatornával való spórolásról, és akár a motor is érinthetetlen területté válhat 2020-ban. A Mercedes és a Ferrari kevesebb megkötésért kardoskodik.
részletek