Az elmúlt években eleve jellemző volt a Red Bullra, hogy viszonylag lassan rázódtak bele a szezonba, s csak annak későbbi szakaszában váltak igazán versenyképessé. 2020-ban azonban ez hatványozottan igaz volt, hiszen mind a téli teszteken, mind az első futamokon számos alkalommal megforogtak az autóval a pilóták. Eleinte a csapatnál arra gyanakodtak, hogy a versenyzők még nem tapogatták ki a határokat, ám később kiderült, hogy aerodinamikailag siklott félre valami a tervezésnél.
Christian Horner csapatfőnök a Motorsport.com szaklapnak most elárulta, hogy a gondot az okozta, hogy a pályán gyűjtött adatok nem egyeztek meg a szélcsatornában mértekkel – de reméli, hogy mostanra ezt a problémát kiküszöbölték, s a ma bemutatott RB16B-t már helyesen tervezték:
„Rendkívül keményen dolgoztunk azon, hogy megértsük, miért szenvedtünk a korrelációval a tavalyi szezon elején. Amikor az évad elindult, valami nem stimmelt ahhoz képest, amit a szimulációs eszközeink – a szélcsatorna és egyebek – mutattak. Szóval rengeteget tanultunk 2020-ban, most pedig az a kihívás, hogy mindezt átültessük a gyakorlatba 2021-ben.”
Arra a kérdésre, hogy sikerülhetett-e teljesen megoldani a korrelációs gondjaikat, Horner így felelt: „Nem tudom – majd akkor kiderül, amikor már körözünk az autóval! Úgy gondolom, sok mindent megértettünk tavaly, és szerintem ezek közé tartozott a szélcsatornák összetettsége is, amelynek bizonyos szempontból megvannak a határai. De igen, csak akkor derül ki, mennyit fejlődtünk, amikor Bahreintől kezdve nekiállunk versenyezni.”
Az energiaitalosok főnöke azért arra rámutatott, hogy az évközi fejlesztéseik viszont nagy számban sikeresnek bizonyulnak: „Ha valami újítást rakunk fel az autóra, akkor az jórészt rajta is marad. És persze most már nem élvezhetjük a tesztek előnyeit, így a fejlesztéseket nagydíjhétvégéken vagy a virtuális világban kell kipróbálnunk.”