DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 24. szerda
F1

„Kemény év lesz” – Newey tart a Ferraritól és a Mercedestől

A Red Bull F1-es alakulatának tervezőzsenije arra számít, hogy 2023-ban mindkét rivális topcsapat előrelép, így jobban megizzasztják őket.

Rekordokat döntögetve húzta be az egyéni és a konstruktőri világbajnokságot 2022-ben a Red Bull a Formula-1-ben: összesen 17 futamot nyertek meg – ebből 15-öt a címet védő Max Verstappen. Ez a siker azonban azzal is jár, hogy az aerodinamikai szabályok értelmében kevesebb időt tölthetnek a szélcsatornában, mint az üldözők – sőt, még nagyobb is a különbség a tervezettnél, köszönhetően az energiaitalosok túlköltekezése miatt kapott büntetésének.

Adrian Newey, a Red Bull tervezőguruja korábban már jelezte, hogy ez komoly hatással lehet a teljesítményükre. Ezt most némileg árnyalta a szakember, ám a két fő rivális képességeinek fényében így is jóval szorosabb szezonra számít 2023-ban:

f1-redbull-mercedes-ferrari-2022



„A szélcsatornás tesztelés mennyiségének csökkenése azt jelenti, hogy kevesebb alkatrészt és ötletet próbálhatunk ki. Ha okosak vagyunk és mindig a megfelelő dolgokat pakoljuk az autóra, akkor természetesen ez nem jelent nagy különbséget” – idézi szavait a Motorsport.com szakoldal.

„A Ferrari sem fog persze pihenni, orvosolni fogják a gyenge pontjaikat. Volt néhány megbízhatósági problémájuk, és elkövettek néhány hibát a bokszfalon is. Szóval vissza fognak vágni. És persze láthattuk, hogy a Mercedes egy olyan autóval indította a szezont, amely messze volt tempóban, és onnan fejlődtek fel annyira, hogy megnyerték az utolsó előtti futamot. Mindenki tudja, hogy ők is ott lesznek. Szóval kemény év lesz, ez biztos.”

 

Sokat fejlődött az RB18-as

Newey arról is beszélt, hogy a 2022-es konstrukciót, az RB18-ast szándékosan úgy tervezték meg, hogy azt képesek legyenek év közben is jelentősen fejleszteni – mivel a Ferrarit látványosan lehagyták a szezon második felében, kijelenthető, hogy ez sikerült:

„Az előszezoni tesztek során kissé aggódtunk, mielőtt odaértünk, ezért már előzetesen rengeteget kutattunk és nagyjából tudtuk, mire van szükségünk ahhoz, hogy fejlesszük” – fogalmazott Newey. „Amikor felraktuk az első futamra szánt csomagot a verseny előtt Bahreinben, akkor az egyértelmű hátrányból katapultált minket nagyjából a Ferrarival egy szintre. Az autónak nyilvánvalóan voltak gyengeségei az idény első felében, és persze még most is vannak. De csökkentettük ezek a számát, és az évad második felére egyértelműen versenyképessé vált a csomagunk.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: