A költségplafonhoz kapcsolódó szabályozások egyike a szélcsatornás, valamint számítógépes (CFD) teszteket korlátozza: a csapatok megegyezése alapján 320 szélcsatornás etap, valamint 2000 CFD-elem az irányadó felső határ féléves periódusban. Az egyes csapatoknak konstruktőri pozíciójuk alapján szabják meg, mennyivel több vagy kevesebb szimulációt végezhetnek ennél.
A 2022-es első félév határait a tavalyi konstruktőri bajnoki sorrend alapján határozták meg, így a legjobban a Mercedes kezét kötötték meg: a csapatnak az irányadó limit 70 %-át engedélyezték, azaz csupán 224 alkalommal használhatták a szélcsatornát és 1400 CFD-elemmel dolgozhattak. Ez érthető módon nem segített az istállónak, amely az elődjeitől messze elmaradó W13 gyengeségeit igyekszik kiküszöbölni.
A második félév előtt azonban újabb limiteket szabtak meg a csapatok számára a konstruktőri pozíciók alapján. Ennek megfelelően a Mercedes jelentős engedményt kapott, miután az istálló a konstruktőri harmadik helyen áll. Az irányadó limit 80 %-ára emeltek: az év második felében 256 szélcsatornás etap és 1600 CFD-elem megengedett az alakulat számára, a nagyobb szabadság pedig lökést jelenthet a csapat felzárkózásában.
A jelenleg utolsó Williams ugyancsak két pozícióval esett hátrébb a konstruktőri bajnokságban, így ők is ugyanekkora mértékű engedményt kaptak: szélcsatornabeli limitjük 336-ról 368-ra, a CFD határa 2100-ról 2300-ra emelkedett – ők tesztelhetnek a legtöbbet.
A másik véglet az Alfa Romeo, amely jelentős mértékű szimulációtól esik el, miután három helyet javított a csapatversenyben, ahol hatodikként áll. 352 helyett csak 304 szélcsatornás alkalom, valamint 2200 helyett 1900 CFD-szimuláció áll rendelkezésükre.
Némileg többet tesztelhet a bajnokságban egy pozíciót vesztő AlphaTauri és Aston Martin, az előző év végéhez képest egy pozícióval előrébb álló Red Bull, Ferrari és Haas kezét azonban valamennyivel jobban megkötik.
Az aerodinamikai tesztelés határai július 1-től december 31-ig:
Vált. | Csapat | Limit | Szélcsatorna | CFD | |
1 | +1 | Red Bull | 70% | 224 | 1400 |
2 | +1 | Ferrari | 75% | 240 | 1500 |
3 | -2 | Mercedes | 80% | 256 | 1600 |
4 | - | McLaren | 85% | 272 | 1700 |
5 | - | Alpine | 90% | 288 | 1800 |
6 | +3 | Alfa Romeo | 95% | 304 | 1900 |
7 | -1 | AlphaTauri | 100% | 320 | 2000 |
8 | -1 | Aston Martin | 105% | 336 | 2100 |
9 | +1 | Haas | 110% | 352 | 2200 |
10 | -2 | Williams | 115% | 368 | 2300 |