DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

„Nincs sok esélyünk fejlődni jövőre”

Megnehezíti a McLaren dolgát az új szélcsatorna beépítésének késlekedése, a wokingiak azonban nem érzik úgy, hogy ezt kifogásnak használhatják fel a jövő évi teljesítményüket illetően.

Nehezen indult a brit istálló 2022-es idénye az új szabályoknak köszönhetően, a Norris-Ricciardo páros végül az ötödik helyen zárt a konstruktőri bajnokságban, 14 ponttal elmaradva az Alpine-tól. A csapat célja a következő szezonra a határozott javulás, viszont a várt újítások a szélcsatornában és a szimulátorban csak jövőre lesznek használhatóak, így a 2023-as autó tervezésében még nem veheti igénybe a csapat az extra erőforrásokat. Andreas Seidl csapatfőnök szerint viszont ez nem jelenti azt, hogy a McLaren nem fog száz százalékig a jövő évre koncentrálni.

„Egyértelmű a célunk a jövő évet tekintve, fejlődni akarunk a csapat minden területén. Ez nem csak az autóra, valamint az idén látott hiányosságokra vonatkozik, hanem összességében az egész istállóra. Ugyanakkor tisztában vagyok azzal, hogy hol állunk csapatként. Van egy kis hátrányunk az infrastruktúra terén, különösen az előttünk lévő gárdákhoz képest, de még az Alpine-hoz és a mögöttünk lévőkhöz is. Ez azt jelenti, hogy nincs különösebben jó esélyünk előre lépni a konstruktőri bajnokságban, de versenyzők vagyunk, igyekszünk mindig jobb munkát végezni. Ez a hozzáállásunk” – idézi a csapatfőnököt az Autosport.

A 2010-es évek végén mutatott hanyatlás után gyorsan fejlődött a McLaren új vezetőségének irányítása alatt. 2020-ban a harmadik, majd 2021-ben a negyedik helyen végeztek a konstruktőri bajnokságban, idén viszont még egy pozícióval lejjebb csúsztak a csapatok versenyében. Seidl ennek ellenére pozitívan tekint a jövőbe, és látja a csapaton belüli fejlődést.

„Ha az idei szezont nézem, visszalépésnek tűnhet a korábbi évekhez képest. De több pozitívummal is gazdagodtunk, több aspektusban is fejlődtünk csapatként, úgyhogy összességében jó évet zártunk. Hosszú út áll előttünk, de tudjuk, milyen lépéseket kell tennünk a fejlődés érdekében. Viszont ez több időt vesz igénybe.”



A bajnokságban nyújtott idei gyengébb teljesítmény egyik oka a csapatot a szezon végén elhagyó Daniel Ricciardo gyengélkedése volt. Az ausztrál versenyző helyén a 2021-es Formula-2-es bajnok Oscar Piastrival vág neki a 2023-as évnek a wokingi alakulat.

„A pozitívum az, hogy tudjuk, milyen dolgok jönnek a jövőben, amik segítenek majd nekünk megtenni a következő lépést. A lényeg, hogy fenn kell tartanunk a folyamatos fejlődést a csapaton belül, mert biztos vagyok benne, hogy rendelkezünk a megfelelő tehetségekkel, akikre szükségünk van a jövőben. Most egyszerűen rajtunk múlik, hogy minden a helyére kerüljön, és megmutassuk, mire vagyunk képesek” – jelentette ki a német szakember.

A McLaren vezérigazgatója, Zak Brown elmondása szerint tisztában vannak a Toyota által gyártott szélcsatornájuk hátrányaival: „Tudjuk, milyen technológiák hiányoznak a jelenlegi szélcsatornánkból, amelyek az aerodinamikát és a légellenállást érintik, és a hőség sem a barátunk a tapadást tekintve. Ha megnézzük, mire nem képes a mostani szélcsatornánk az újhoz képest, látjuk a problémát, amit viszont a meglévő technológiákkal nem tudunk megoldani.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: