DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Felfedték a McLaren hiányosságait az év eleji problémák

A 2022-es F1-es szezon elején tapasztalt fékproblémák hatása egész évben végigkísérte a wokingi istállót: Andreas Seidl csapatvezető szerint ez rávilágított arra, milyen téren vannak hátrányban.

Borzalmasan indult a McLaren számára a 2022-es Formula-1-es idény: bár az első barcelonai gyakorláson még egész jónak tűntek, Bahreinben a teszten és az évadnyitón sorozatosan fékproblémák nehezítették az életüket. A wokingiak így nullázással indították a szezont, amely során bár gyorsan elkapták azért a fonalat és még a konstruktőri negyedik helyért is a legvégéig harcban voltak az Alpine-nal, Andreas Seidl csapatvezető a kezdeti problémák az egész esztendőt végigkísérték – egyúttal arra is rávilágítottak, hogy milyen téren vannak lemaradásban a topcsapatokhoz képest:

f1-mclaren-test-bahrein-2022



„A meglévő problémáink révén világossá vált számunkra, hogy nincs elegendő erőforrásunk a többi csapathoz képest, különösen mérnöki oldalról ahhoz, hogy megbirkózzunk a jelenlegi autó fejlesztésével” – idézi Seidlt az F1i.com. „Ez arra is hatással volt, hogy párhuzamosan csinálhassuk a jövő évi autóval, és ezért fektettünk ebbe komoly munkát a pénzügyi részleggel.”

„Tudva, hogy manapság jelen van a költségvetési limit, valójában megtaláltuk a hatékony módjait annak a jelenlegi Formula-1-ben, hogy több mérnököt vegyünk fel. A jövőben több emberünk lesz arra, hogy párhuzamosan csinálhassunk dolgokat, mivel szerintem egyértelműen ez az egyik gyengeségünk a csapatnál, és valószínűleg azzal, hogy jövőre több mérnökünk lesz, tehetünk egy lépést előre.”

Seidl azt is elmagyarázta, miért befolyásolták a teljes 2022-es szezonjukat a fékekkel kapcsolatos gondok: „Több okból is elég sok következménye volt ránk nézve. Először is azzal, hogy manapság eléggé korlátozottak a tesztlehetőségek, a felkészülés terén hátrányba hozott minket, hogy egy új korszakra fordulva a fél tesztidőszakot ki kellett hagynunk a riválisokhoz képest. Emellett rengeteg erőforrás is ráment erre, miközben szerettük volna inkább arra fordítani a fékhibák megoldása helyett, hogy növeljük a teljesítményt és fejlesszük az autót. Bizonyos mértékig ez akár a jövő évi autó fejlesztésére is kihathat, hiszen nem tudtuk olyan korán elkezdeni, mint szerettük volna.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: