A részletekről Mike Elliott, a Mercedes mérnöke számolt be. A szakember úgy véli, hogy a konstruktőri bajnok csapatot érzékenyen érinti, hogy nagyon lekorlátozták a szabályokban, mennyi ideig lehet a versenyautókat tesztelni a szélcsatornában. Ha valaki félretervezi az autóját, sokkal több idő telik el, mire a hibákat felfedezik és kijavítják.
A Mercedes mérnöke úgy véli, a teljesen átszabott versenyautók is közel hasonló teljesítményre lesznek képesek, mint 2021-es elődeik, pedig aerodinamikailag drámailag megváltoznak. Azt az időt pedig nagyon meg kell becsülni, amikor a szélcsatornában tesztelhetnek.
„A téli fejlesztési időszak egyik legnagyobb kihívása, hogy az eddigiekhez képest jóval kevesebb időt tölthetünk el a szélcsatornában. Már a tavalyi évben sem volt könnyű megtalálni az egyensúlyt, hogy év közben mennyit foglalkozzunk a 2021-es és mennyit a 2022-es modellel” – ecsetelte véleményét Elliott a Mercedes által az interneten közzétett videóban.
„A megfelelő aerodinamikát időben jóval előbb meg kell terveznünk tökéletesre, mivel ebben érvényesül a dominó-effektus. Tudni kell, hogyan tervezzük meg a sebességváltót, a kasztnit. Az utólagos nagy változtatások negatív hatással vannak. Amikor ezekkel elkészültünk, akkor láthatjuk, hogy az aerodinamika milyen hatással lesz az autó további részeire. Az apró részleteket pedig a télen faragjuk a lehető legjobbra, most is ez történt. Az előző évekhez képest azonban az első nyersanyag sokkal fontosabb lesz, mint a korábbi szezonokban (mivel kevesebb a lehetőség a tesztelésre és a javításra)” – tette hozzá Elliott.