DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 27. szombat
F1

Szélcsatorna-fejlesztés, új amerikai központ: nem áll le az Andretti!

Komoly üzenetértékkel bír az F1 irányába az, hogy közzétette az első látványterveket az új amerikai központjáról az egyelőre elutasított Andretti Cadillac istálló.

Az FIA még tavaly év elején írt ki pályázatot a Formula-1-es mezőnyhöz csatlakozni kívánni alakulatok számára, ősszel pedig bejelentették, hogy az érdeklődő istállók közül a General Motorshoz tartozó Cadillackel összefogó Andretti Global kapta meg tőlük a zöld jelzést.

Csakhogy az F1-es csatlakozáshoz még a kereskedelmi jogok birtokosának is rá kellett volna minderre bólintania, ám ahogy az ellenző megnyilvánulásokból sejteni lehetett, ez nem történt meg. Az F1 többek között olyan indokokkal utasította el a projektet, hogy nem látják garantáltnak az azonnali versenyképességüket, valamint azt is megjegyezték, hogy nem jelentenének hozzáadott értéket a sportág számára – jóllehet, 2028-at illetően nyitva hagyták a lehetőséget.

f1-andretti-usa



Az Andretti Cadillac ugyanakkor az elutasítás ellenére is jelezte, hogy továbbra is gőzerővel zajlanak a munkálatok a háttérben, hogy 2026-ban be tudjanak szállni a száguldó cirkuszba. Ennek egyik ékes bizonyítéka, hogy pénteken Michael Andrettiék közzétették az első látványterveket a majdani Egyesült Államokbeli központjukról, ahol az F1-es csapat is székelne.

A 90 hektáros amerikai létesítmény tervezői között a brit Ridge vállalat is szerepel, akik több más F1-es alakulatnál segédkeztek már hasonlóban: legutóbb például az Aston Martin új kampuszán is dolgoztak.

Az Indianapolistól északkeletre található Fischersben épülő központban kapna helyet az Andretti IndyCar- és IMSA-gárdája is, de a Motorsport.com beszámolója szerint nagyjából 50 százalékát az F1-es projekt tervezési és gyártási részlegének tartanák fennt. Mindezt a brit létesítményük mellett használnák, amely nemrég állt működésbe, s ahol az aerodinamikai részleg székel.

f1-andretti-usa-2

A Fischersben felépülő projekt első fázisában a nagyjából 37 ezer négyméteres központi épület felhúzása szerepel, de később egy úgynevezett Andretti Experience épület is megnyílna a nyilvánosság előtt múzeummal és étteremmel egybekötve. Michael Andretti, a csapat elnöke és vezérigazgatója azt is hangsúlyozta a közleményükben, hogy komoly hangsúlyt fektetnek az alkalmazottjaik jólétére, így sétaösvények vezetnek majd a közeli természetvédelmi területekhez és fitneszközponthoz.

 

Fejlesztések a Toyota F1-es szélcsatornájában

Ha nem lenne elég jelzés az F1 irányába az új amerikai létesítményről készült látványtervek megosztása, a Formula.hu partneroldala, a RacingNews365.com szakportál arról is beszámolt pénteken, hogy az Andretti más téren is gőzerővel dolgoz és fejleszt.

f1-andretti-szelcsatorna-toyota

Az RN365.com ugyanis arról írt, hogy az amerikai formációi fejlesztéseket hajtott végre a Toyota kölni szélcsatornájában, amelyet a japánok 2009 végi F1-es kiszállása óta számos alakulat – mindenekelőtt a McLaren – használt.

Miután a McLaren tavaly ősszel átköltözött a saját felújított létesítményébe, az Andretti vette használatba a szélcsatornát, amelyet modernizáltak, s amelyben jelenleg is zajlanak a munkálatok mérethű modelleken, hogy minél jobban felkészüljenek a 2026-os beszállásra – amennyiben mégis megkapnák az engedélyt az F1-től.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: