Charles Leclerc feláldozná a hátsóbb konstruktőri helyezésekért járó, 2026-os fejlesztésekre fordítható extra szélcsatorna- és CFD-szimulációs időt a konstruktőri bajnokság előkelőbb helyezéséért cserébe: a jelenleg világbajnoki második helyen álló Ferrari célja az elérhető legjobb szezon végi eredmény, nem igazán foglalkoznak az aerodinamikai fejlesztési engedményekkel.
„Abban egészen biztos vagyok, hogy jobb második helyen végezni, mint harmadikon” – nyilatkozta még a Magyar Nagydíjon Leclerc. „Ahogy elmondtátok, ott van a szélcsatornában tölthető idő is, de ezen nem gondolkozunk túl sokat. A pályán mindig a lehető legelőrébb akarunk végezni, és majd utána megbirkózunk azzal a szélcsatornában tölthető óraszámmal, ami jut nekünk. A lehető legelőrébb akarunk végezni.”

„A konstruktőri második hely egyik célunk, de a legnagyobb cél, hogy a lehető leggyorsabban visszatérjünk a futamgyőzelmek útjára. Bárhol végzünk, majd onnan dolgozunk tovább, és meglátjuk, hány óránk jut a következő évre” – nyilatkozta Leclerc, hozzátéve, hogy az emlegetett futamgyőzelmekre túl nagy esélyt nem lát idén. „Nem igazán tudok most olyan pályát mondani, ahol szerintem erősebbek vagyunk a McLarennél. A McLaren tartósan a legerősebb autó marad idén.”
Ennyi engedményt nyerne a Ferrari a harmadik hellyel
A Ferrari jelenleg 24 pontos előnyben áll a vb-ezüstérmet érő második helyen a fő vetélytársnak számító Mercedeshez képest, a negyedik Red Bullhoz viszonyítva a különbség már 66 pont. Az aerodinamikai tesztelési szabályozás (szaknyelven rövidítése ATR) alapján a bajnoki második helyezett a referenciának számító (konstruktőri hetedik helyezettnek járó) szélcsatornaidő és CFD-egységek 75 %-át használhatja fel, a harmadik helyezett 80 %-át, a negyedik pedig 85 %-át.
A Ferrari 16 szélcsatornás etapot és 100 CFD-egységet nyerne azzal, ha második helyett csak harmadik pozícióban végezne, és ennek kétszeresét, ha csak negyedik lenne (bár egyre valószínűtlenebb, hogy a Red Bull beleszól még a top három csatájába).
A 2025-ös második félév fejlesztési engedményeit a június 22-i konstruktőri állás határozta meg: ekkor a Ferrari a bajnokság harmadik helyén állt, a Mercedes mögött, így jelenleg a 80 %-os sávban állnak – így egy kis előnnyel már most rendelkeznek a 2026-os felkészülést tekintve.
