Ahogyan azt már ő és a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner is többször hangoztatta a múltban, Adrian Newey izgatott az új szabályok miatt, persze a mérnöki kihívás miatt. A rajongókat inkább az érdekli, hogy izgalmasabbak lesznek-e a versenyek, avagy sem, a szakembernek azonban vagy egy rossz híre számukra: korántsem biztos, hogy több test-test elleni csatát láthatunk 2017-től. Nem ő az első, aki így vélekedett, korábban a renault-s Nick Chester, valamint a Mercedes mérnökigazgatója, Aldo Costa is erről beszélt.
„Kicsit vegyes érzéseim vannak, hiszen a leszorítóerő nagymértékben meg fog növekedni” – nyilatkozta Newey az Autosport International Show-n. „Ez azt jelenti, hogy az olyan gyors kanyarokat, mint a Copse-t Silverstone-ban, már padlógázon fogják teljesíteni a pilóták, még a versenyen is. Több kanyar ezentúl nem lesz más, mint egy egyszerű hajlat az egyenesben” – tette hozzá a szakember, amellyel visszhangozta a McLaren technikai igazgatójának nemrég elmondott véleményét. „Az autókat nehezebb lesz vezetni, ami jó – a nyakizmok komolyan igénybe lesznek véve, a pilóták egész télen azért eddzenek, hogy erősebb nyakizmokra tegyenek szert.”
De mi a helyzet az előzésekkel? „Még kérdés, hogy mi fog történni ezen a téren, hiszen sokkal rövidebbek lesznek a féktávok. Persze a DRS-sel könnyen ki lehet küszöbölni a problémát, de ez csak arra való, hogy az autók megelőzzék egymást – egy ilyen manőver egyáltalán nem emlékezetes. Előzésnek az olyan tökös megmozdulásokat nevezném, amilyet Mark Webber hajtott végre Fernando Alonso ellen az Eau Rouge-ban. Ez nagyon bátor és jól kidolgozott manőver volt, a következő egyenesben azonban minden megfordult, mert Fernando bekapcsolta a DRS-t” – utalt Newey a 2011-es Belga Nagydíjra, hozzászólásával pedig ezúttal Jacques Villeneuve szavait juttathatja eszünkbe.
A brit úgy véli, az autóknak továbbra is szemkápráztatónak kell lenniük, annak érdekében, hogy felkeltsék a rajongók figyelmét. „Komoly viták zajlanak arról, hogy ’kell-e nagyobb leszorítóerő, mert a versenyzés rovására megy’, vagy hogy ’vegyük-e le az összes légterelőt, és autók legyenek olyanok, mint régen’. Ha túl kicsi a leszorítóerő, az autók lassúak lesznek, nézzük csak meg a túraautókat, amely nem túl látványos. Az autóknak gyorsnak kell lenniük, mert a televíziónak megvan az a negatív hatása, hogy lassabbnak tüntetni fel a dolgokat” – tette hozzá Newey.