A 2017-es, aerodinamikai szabályváltozásoktól 3-4 másodperces körönkénti gyorsulást várnak a szakemberek, ennek első következményét pedig már meg is tapasztalhattuk, hiszen a melbourne-i aszfaltcsík több biztonsági módosítást is el fognak végezni a szakemberek. Február végén lehull a lepel az autókról, Barcelonában pedig kézzelfogható adatokkal is szolgálni fognak, addig azonban marad a spekuláció: Tim Goss, a McLaren technikai igazgatója azonban már most úgy véli, 2017-ben át fog alakulni a kanyarok definíciója a megnövekedett sebesség miatt.
„Az volt a célunk, hogy agresszívabb kinézetű, és gyorsabb autókat alkossunk, így a Forma-1 valóban a motorsport csúcsa lehet nyers végsebesség, és a nehezebb vezethetőség tekintetében” – írta a szakember a McLaren weboldalán megjelent, szabályváltozásokat összegyűjtő cikkében. „Ezzel nem azt akartuk elérni, hogy vezethetetlenebbek legyenek, sokkal inkább az volt az elsődleges szempont, hogy nagyobb kihívást jelentsen a vezetésük – így a pilóták úgy szállhatnak ki az autókból, mintha kemény fizikai munkát végeztek volna, akárcsak a múltban.”
„A pilóták azt mondják, hogy ezeket az autókat nehezebb lesz vezetni, és keményebben kell dolgozniuk és koncentrálniuk annak érdekében, hogy a legtöbbet ki tudják hozni belőlük. Ennek egyik következménye az lesz, hogy néhány kanyart többé nem nevezhetünk igazi kanyarnak. A mérnökök definíciója szerint egy kanyar a pálya azon pontját jelöli, ahol a pilótának el kell vennie a gázról a lábát. Ha valaki úgy érkezik meg valahová, hogy padlóig nyomja a gázt, azt a helyet valójában egyenesnek kellene hívnunk, és néhány kanyar esetében ez így is lesz majd 2017-ben. De a nagyobb sebesség magasabb nehézségi erőkkel is jár, amely nagyobb megterhelést ró a szervezetre.”
Goss úgy véli, hogy az új autók menőbben, de egyszerűbbek is lesznek majd: „A laikusok számára ugyanúgy fognak kinézni a 2017-es modellek, de az aeróval foglalkozó srácok hosszú hónapok óta dolgoznak különböző a hasmagasságoknál szükséges áramlási struktúrákon. Mindemellett számtalan dolgot újra kellett gondolnunk az autón, mert másképpen viselkednek, mint előtte. A 2017-es autók alacsonyabbak és tömörebbek lesznek, a lejjebb vitt hátsó szárnnyal, a nagyméretű abroncsokkal, valamint a méretesebb diffúzorokkal pedig menőbbnek néznek ki – egyúttal egyszerűbbnek is.”
A Toro Rosso technikai igazgatója, James Key néhány héttel ezelőtt úgy vélekedett, hogy húsz éve nem tapasztalt ekkora mértékű szabályváltozást a Forma-1-ben, ezzel pedig Goss is egyetért. „A múltban voltak már nagyobb változások is, például 1982 és ’83 között, amikor a szívóhatású autókról sima padlólemezre váltottunk, amely hatalmas mértékben befolyásolta a teljesítményt. A mostani módosítások azonban valóban az egyik legnagyobbak, amelyet valaha is tapasztaltunk. Nagy az esély rá, hogy felboruljon az erősorrend, de ahogyan az lenni szokott, végül a legnagyobb és leggazdagabb csapatok így is, úgy is a csúcsra fognak érni.”