A nemrég Valtteri Bottas Mercedeshez történő igazolását támogató Jacques Villeneuve időről időre megszólal a sportág aktuális helyzetével kapcsolatban, és nem volt ez másként az Autosport International Show-n sem, ahol több szegmensben is kritikus hangnemben nyilatkozott a Forma-1-ről. 1997 világbajnok úgy véli, szomorú látni, ahogyan a mai pilóták viselkednek a pályán – szerinte azért, mert nem ismerik a másikkal szembeni tisztelet fogalmát. „Régen az autók veszélyesebbek voltak, nehezebb volt előzni, ezért sokkal nagyobb volt a pilóták között” – hasonlította össze Villeneuve édesapja, Gilles korszakát a modern száguldó cirkusszal.
„Egy pilótát sem láttál egyenesben irányt változtatni. Senki sem fékezett a pálya belső oldalán, megtartották az ívet, kívül fékeztek, és később tapostak bele a pedálba. Igazságos és tiszteletteljes csatákat vívtak. Persze ütköztek akkor is, és hibák előfordultak, a mai pilóták viszont azt hiszik, egy videojátékban versenyeznek, amelyből bármikor kiléphetnek. Nincs közöttük tisztelet, sőt, ez a szó egyáltalán nem szerepel a szótárukban – szerintünk minden rendben van, a sérülés lehetősége pedig ki van zárva” – tette hozzá a kanadai, akinek édesapjáról anno egyik riválisa úgy vélekedett, hogy biztonságban érezte magát a Ferrari-pilóta ’82-es halála után, mert veszélyesen vezetett.
Villeneuve kitért a Forma-1 örökös rákfenéjére, az előzésekre. „A probléma abban gyökerezett, amikor a szabályalkotók elkezdtek a rajongókra hallgatni, akik azt mondták: ’Nincs elég előzés, nincs elég ez, nincs elég az.’ Mit lépett erre az F1? ’Vezessük be a DRS-t, ezzel száz előzés lesz versenyenként!’ Mondjanak csak egyetlen említésre méltó előzést az elmúlt évekből – nem tudnának. A DRS-sel az a helyzet, hogy ’ne kockáztassunk, nyomjuk meg a gombot és kész.’ Persze most a versenyzők össze-vissza előzgetik egymást, de kivész a versenyzés igazi értelme, és néha még unalmassá is válik. A motorosoknál sokszor tíz körbe telik egy versenyző számára, amíg meg tudja előzni egyik riválisát, de ezalatt látod, hogyan építi fel azt, és mennyi munkát fektet bele.”
A kanadai odaszúrt egyet a jelenlegi motorszabályt favorizálóknak is. „Vagy vegyük az erőforrást, amely csodálatos technológia – de a mérnökök számára. Semmi keresnivalója az F1-ben, semmivel nem lesz több ettől a sportág. Még az utcai autómba sem tenném bele” – tette hozzá tőle megszokott módon az F1-től 2006-ban búcsúzó pilóta.