Motorok
Nem hiszi Ricciardo, hogy büntetés nélkül átvészeli a szezont
A szigorú motorszabályok miatt nagy eséllyel csak a legmegbízhatóbb erőforrással rendelkező csapatok fogják büntetés nélkül teljesíteni a szezont. A Red Bull az elmúlt években egyértelműen nem közéjük tartozott.
részletekA Mercedes miatt figyelik jobban a motorokat?
Figyelmeztetést kaptak a motorszállítók: a partnercsapatoknak teljesen egyenértékű erőforrást kell biztosítani. A gyanú szerint a Mercedes miatt volt szükség direktívára – Toto Wolff állítja, még az üzemmódok is megegyeznek.
részletekF1-es motorral egy utcai autó két litert fogyasztana
Ezt a példát is felhozta az FIA szakembere, Gilles Simon, aki arra próbált rávilágítani, mérnöki szempontból miért csúcstechnológia az F1-es motorformula, és milyen hatással van az autóiparra.
részletekTervezője már van, elhatározása még nincs az Aston Martinnak
Szívesen jönne a brit márka az F1-be, ha nem száz mérnök dolgozna egy "istenverte" turbón. Vezérigazgatójuk, aki már most meglepően sok szálat mozgat, beavatott a háttérben zajló folyamatokba.
részletekA csapatok még mindig nem tudnak megegyezni 2021-ről
A Formula-1-ben jól ismert huzavona megy a motorszabályokról: a Renault vezetője, Cyril Abiteboul elárulta, továbbra sem tudnak közös nevezőre jutni, de legalább senki nem akar forradalmat.
részletekAki szerint jó ötlet az évi három motor
A 2018-as új szabály – melyet az FIA nem von vissza – kapcsán inkább kritikus hangvételű nyilatkozatokat hallottunk. Vannak csapatok, melyeknek mégis jól jön a szigorítás.
részletekA rajongók véleményét is meghallgatták az új motorokról
Nemrég nyilvánossága hozták, hogy a gyártók milyen paraméterek alapján építhetik meg erőforrásaikat 2021-től - az F1 szakmai ügyvezetője szerint gondosan átgondolt tervezetről van szó.
részletekOktóber végén jönnek az új motorszabályok
Heteken belül bejelentik a 2021-es erőforrásokra vonatkozó tudnivalókat, és nem sokkal később a költségplafont is – írja a német sajtó. A szabályalkotást is új alapokra helyezik a Stratégiai Csoport megszüntetésével.
részletekA Motorsport Világtanács döntései 2018-ról
A csütörtökön összeülő WMSC számos F1-re vonatkozó döntést hozott: kiderültek a halo töréstesztjének részletei, változik a szuperlicensz-pontrendszer és az utánpótlás-piramis, kevesebb motort lehet felhasználni, az utcai bemutatókon viszont akár az évi autók is szerepelhetnek.
részletekA Red Bull főnöke tovább kritizálja az F1-es motorokat
Christian Horner korábban is nagy ellenlábasa volt a hibrid érában használt erőforrásoknak, most újabb kritikát fogalmazott meg feléjük, és elmondta, milyennek képzeli a száguldó cirkusz következő korszakát.
részletekUtolsó motorját kezdi használni a Mercedes, Vandoorne rajtbüntetés kap
A Ferrari negyedik fejlesztési lépcsője még várat magára, a Mercedesé azonban érkezik Spában, azaz Hamilton és Bottas már most megkapja idei negyedik erőforrását. Vandoorne 35 hellyel hátrébb indul hazai nagydíján.
részletekTeljesítmény-kiegyenlítésre van szükség az F1-ben
Noha a sportág nagyon szeretne több gyártót magához csalogatni, a Honda és a Renault szenvedése mindenki számára hátráltató tényező - a Pirelli ex-motorsportfőnöke radikális megoldást javasolt.
részletek