DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő

Motorok

Az F1-es történelem legrosszabb motorjai

Van, akinek a rögös kezdés után sikerül a helyes útra találnia, de egyes gyenge, nehéz, nagyméretű és megbízhatatlan motorok csúfos kudarcot szenvedtek az F1-ben. Olyanoknak is beletört a bicskája a versenyképes erőforrás építésébe, mint a Subaru, Porsche vagy Alfa Romeo…

részletek

Nagy kérdések a Renault-nál Melbourne előtt

A francia gyártó új motort épített a 2017-es F1-es szezonban, a teszteken tapasztalt megbízhatósági problémák miatt azonban bizonytalanok, hol is állnak a szezonnyitó előtt.

részletek

Így vélekedik új motorjairól a Renault

Bár a sajtó nagy része a Honda problémáit firtatta, a Renault is zaklatott felkészülésen volt, hiszen radikálisan átalakított erőforrásuk sem a gyári csapatnál, sem a partnerek autóiban nem teljesített az elvárások szerint.

részletek

Újra megváltozhatnak az F1-es motorok

A 2014-ben bevetett V6-os hibridek három évig még biztosan szolgálatot tesznek a sportágban, ám az F1 új tulajdonosa szeretne visszatérni az erősebb aggregátokhoz.

részletek

Üzemanyag-fogyasztási aggályok az Ausztrál Nagydíj előtt

Noha a csapatok öt kilogrammal több üzemanyagot használhatnak versenyenként 2017-től, a mérnökök a Barcelonában tapasztaltak után továbbra is aggódnak az első hétvégék miatt.

részletek

A társadalom akadályozná meg a hangosabb motorok visszatérését?

Az F1 egyik gyakran emlegetett rákfenéje, hogy hiába hatékonyabbak a V6-os hibridek, hangjuk elbújhat a nagyobb hengerszámú szívómotorok sivítása mellett. Az FIA elnöke úgy véli, a társadalmi nyomás az akadálya annak, hogy a sportág visszatérjen a régi hangzásvilághoz.

részletek

„Nem egészséges a motorok dominanciája”

Adrian Newey úgy véli, hogy az erőforrásokon kívül egyéb dolgoknak is érvényesülnie kellene a jó teljesítményhez az F1-ben. A Red Bull mérnöke az új szabályok negatív hatásairól is beszélt.

részletek

A Renault már idén utolérheti a Mercedest

Bár a franciák F1-es motorjait használó Red Bull kétszer is második helyig jutott a hibrid érában, azt a Renault is elismeri, hogy van hová fejlődniük: az ügyvezető szerint akár már idén pariban lehetnek az Ezüstnyilakkal.

részletek

Elárulta egyik legnagyobb hibáját a Ferrari volt elnöke

Már több mint két éve, hogy nem Luca di Montezemolo irányítja elnökként a Ferrarit, ezért ma már bátran vallja be, hogy mi volt az egyik legnagyobb hibája regnálása alatt.

részletek

A GP2 közelebb kerülhet az F1-hez

A GP2-es és F1-es autók közötti teljesítménybeli hézagot szeretné csökkenteni a széria első embere a 2018-ban érkező új modellel és a valószínűsíthető új motorformulával.

részletek

Milyen jövő vár az F1-es motorokra?

Az F1-be való visszatéréssel időről-időre hírbe hozott Ross Brawn úgy véli, át kell gondolni a következő motorformula tervezésekor, hogy a sportág milyen szinten akar közel maradni a közúti autógyártáshoz.

részletek

Érdekes dolgot árult el Lauda a Mercedes motorgyártó-részlegéről

A Mercedes mindössze 2010-től vesz részt gyári erőkkel a Forma-1-ben, előtte viszont másfél évtizedig a McLaren partnereiként harcoltak a győzelemért - Lauda szerint ez meglátszott első éveikben.

részletek