DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 2. csütörtök
F1

Elismerte a Ferrari: lejjebb tekerték a motorokat év közben

A szezon első felében tapasztalt műszaki problémák után kénytelenek voltak kisebb motorerővel teljesíteni a nagydíjhétvégéket – árulta el Mattia Binotto. A fő prioritás a megbízhatóság javítása.

Bár előfordultak versenyzői és stratégiai hibák is a Ferrarinál a 2022-es idény során, a fő oka annak, hogy hamar szertefoszlottak a világbajnoki esélyeik a Red Bull ellen, a pocsék megbízhatóság volt. Charles Leclerc alatt a Spanyol és az Azerbajdzsáni Nagydíjon is megállt az autó, potenciális győzelemtől fosztva meg a monacóit, míg Carlos Sainz F1-75-öse szintén megadta magát Bakuban, Spielbergben pedig látványos lángok is felcsaptak a motorból.

Mindkét pilóta összesen hat erőforrást használt a szezon során a szabályokban előírt három helyett, ami persze rendre rajthelybüntetéssel is járt számukra. Az évadzáró Abu Dhabi Nagydíj után viszont azt is elárulta Mattia Binotto csapatfőnök, hogy egy pont után úgy döntöttek, a megbízhatóság javítása érdekében lejjebb tekerik a motorokat:

ferrari-motor-2022-fire-dppi



„Némileg csökkentenünk kellett a motorerőt. Igen, meg kellett tennünk” – ismerte el Binotto, akit a The Race szaklap idéz. Mindez a fejlesztések költséglimit miatti viszonylag korai leállításával együtt megmagyarázza, hogy miért tűnt el a Ferrari tempója az év második felére. Különösen látványos volt a visszaesés Mexikóban, ahol az egész szezon leggyengébb teljesítményét produkálta a Scuderia, amibe belejátszott, hogy a magaslati levegő miatt hatványozottan féltek az esetleges meghibásodásoktól.

Éppen ezért Binotto ki is emelte, hogy a 2023-as autó kapcsán a fő céljuk, hogy javítsanak a megbízhatóságukon – mindamellett, hogy a versenytempón is csiszolni szeretnének:

„Ez az elsődleges prioritásunk, mert ahhoz, hogy nyerjünk, megbízhatónak kell lennünk, márpedig összességében ebben a szezonban nem ez volt a helyzet. A másik fontos szempont az autó sebessége, mert bár roppant versenyképesek voltunk az időmérőkön, a futamokon nem mindig volt ez a helyzet: a versenytempónk – akár gumikopásból, akár a nyers tempóból fakadóan – nem volt elég hatékony a jobb helyezésekhez. Ha egy gyors és megbízható autót fejlesztünk, akkor igen, követhetünk el hibákat a stratégiával vagy a bokszkiállásokkal, de ezt rendre kompenzálni lehet, ha az autó maga gyors és megbízható – úgyhogy erre kell koncentrálnunk az erőforrásainkat.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: