Parádés formában kezdte a 2022-es szezont a Ferrari, amely az első három futamból kettőt is megnyert, s különösen az időmérőkön tűnt erősebbnek a Red Bullnál. Ám ahogy haladt előre az évad, úgy esett vissza kissé az F1-75-ös: az RB18-as egyértelműen jobb konstrukcióvá vált, de a legutóbbi versenyeken már a Mercedes is jobban szerepelt náluk.
A Scuderia legutóbb a Japán Nagydíjon vetett be évközi fejlesztést, de akkor is „apró” újításról beszéltek a padlólemez kapcsán, azt megelőzően pedig Monzában rukkoltak elő a nagy tempójú pályára készült speciális szárnnyal.
Mint azt a Ferrari csapatvezetője, Mattia Binotto a Sao Pauló-i Nagydíj hétvégéjén elárulta: egyszerűen azért álltak le a fejlesztésekkel, mert már nem maradt több pénzük a költségvetési limit miatt.
„Ez nem választás kérdése volt. Egyszerűen kimerítettük a költségvetési sapka nyújtotta keretet. Szóval egyszerűen elértük a költséglimitet, így már nem volt lehetőségünk fejleszteni az autót. Úgyhogy szimplán ott maradtunk, ahol voltunk” – idézi Binottót a RaceFans.net szakoldal.
A maranellóiak vezetője ugyanakkor azt is kiemelte, hogy mindez nem érintette a 2023-as versenygép előkészületeit, ugyanis a fejlesztéseken továbbra is dolgoztak a háttérben – elvégre csak minimális mértékben módosul a technikai szabályzat, így az idei újítások nagy része átemelhető a következő évi autóra is –, csupán az alkatrészek legyártása nem fért bele a keretbe:
„Nem kompromittáltuk a jövő évi autó fejlesztését, de egyértelműen úgy döntöttünk, hogy leállunk az ideivel. Mert az aktuális szokásos fejlesztése mellett le is kellene gyártani ezeket az alkatrészeket és a pályára vinni. És ez volt az az extra költség, amit nem engedhettünk meg magunknak.”