Egyre érdekesebb hírek keringenek azzal kapcsolatban, mely motorgyártó lehet a McLaren partnere a Formula-1-ben 2026-tól kezdődően. A patinás istálló jelenleg a Mercedes hajtásláncait használja és Zak Brown elnök-vezérigazgató szavai alapján elégedettek is a német márka termékeivel, ugyanakkor a McLaren-vezér azt is elismerte, hogy Andrea Stella csapatfőnökkel együtt lassan, de vizsgálják az opciókat az új szabályok érkezésével kezdődő ciklusra.
Néhány hete még arról szóltak a pletykák a Formula.hu értesülései szerint is, hogy a McLaren a Hondával vette fel a kapcsolatot. A japán gyártó jelenleg a Red Bull Powertrains munkáját segítve van jelen az F1-ben, ám miután az energiaitalosok 2026-tól a Forddal lépnek együttműködésre, új partnerre lesz szükségük, ha ott akarnak lenni a száguldó cirkuszban – márpedig a Honda rajta van az FIA által a regisztrált motorgyártókról közzétett hatpontos listán.
Arról, hogy a legutóbbi, kudarcokkal teli házasság ellenére miért lenne nyerő mindkét fél számára az újabb McLaren–Honda partnerség, itt írtunk hosszabban, de szót ejtettünk a héten indult új hírháttérműsorunk, a Pitwall első adásában is, amelyet lentebb nézhettek meg.
Most azonban úgy hírlik, egy másik gyártó is képbe kerülhetett a McLarennél. Először a RacingNews365.com szaklap, majd az Independent számolt be róla, hogy akár az említett Red Bull Ford is elláthatja erőforrásokkal a wokingi istállót. Az Independent arról ír, hogy a Red Bull részéről meg is erősítették, hogy Brown nemrég járt a Milton Keynes-i gyárukban, hogy tapogatozó egyeztetéseket folytasson az esetleges motorszállítói együttműködésről.
A McLarent tehát néhány héten belül már két regisztrált motorgyártóval is szóba hozták (a Mercedesen kívül). A Red Bull-féle együttműködés olyan szempontból lenne némileg meglepő, hogy tavaly a bikák túlköltekezési botránya kapcsán épp Brown kritizálta az egyik leghangosabban a csapatot, konkrétan csalásnak nevezve a történteket. Viszont egy esetleges megállapodás azt is jelentené, hogy a Red Bull és a Ford közös motorprojektje nemcsak a saját két csapatukat, hanem még egy partnert látna el hajtásláncokkal 2026-tól kezdődően.