DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 24. szerda
F1

A Mercedes motorjait is megviselte a pattogás

Pontosan olyan ütéseket kaptak az erőforrásaik a delfinezés miatt, mint az F1-es pilótáik – ennek fényében is döbbenetes a megbízhatóságuk.

Kalandos idényen van túl a Mercedes a Formula-1-ben: az előző nyolc évet uraló istálló problémahegyekkel találta szembe magát az új szabályrendszer első évében. Mindenekelőtt a delfinezésnek nevezett jelenség okozott nekik fejtörést: Toto Wolff a Mercedes év végi értékelő videójában elismerte, hogy hónapokban telt csak rájönni is számukra, hogy mi is az alapvető gond a W13-assal.

„Személy szerint érdekes utazás volt ez számomra, hiszen egy óriási sikersorozat után voltunk zsinórban nyolc világbajnoki címmel, és tudtuk, hogy eljön a nap, amikor minden nehézzé válik. De az különösen nehéz volt, hogy nem értettük, mi történik – és minden relatív, mert néhány ellenfelünk szemlátomást értette és jó teljesítményt nyújtó autóval állt elő. Több hónapba telt, mire kiszűrtük, hogy ’oké, ez az alapvető probléma’, erre pedig ráment a szezonunk” – fogalmazott a csapatfőnök.

f1-mercedes-monza-2022

A motorok is megsínylették a pattogást



Wolff azt is szóba hozta, hogy az említett pattogás nemcsak a pilótákra és a köridőkre volt negatív hatással, hanem bizony az erőforrásokra. A korábban a mezőny legjobbjának számító Mercedes-motorok idén amúgy is veszítettek a versenyképességükből, a delfinezés miatt pedig rendre komoly ütéseket kapott a hajtáslánc az autóban – ennek fényében döbbenetes, milyen megbízhatósággal versenyeztek idén:

„A szezon elején volt néhány gondunk az erőforrással. Nem szerettük bizonyos aspektusait az erőleadásnak vagy épp a motor vezethetőségének” – magyarázta Wolff. „És bár életbe lépett a befagyasztás, neked és a csapatodnak sikerült javítani a teljesítményen és megbirkózni azzal, hogy a pattogó autó megtörte a motorokat is. Így is elképesztően megbízhatóak voltunk, a hajtáslánc pedig remekül teljesített az évad vége felé.”

Wolff a mellette ülő Hywel Thomasnak, a motorrészleg vezetőjének címezte fenti mondatait, aki ugyancsak megerősítette a csapatvezető által mondottakat: „Eléggé nyilvánvalóvá vált, hogy a motorok pokoli ütéseket kapnak. Az erőforrások alja. Amikor Toto a múlt héten Brixworthban járt múlt héten és látta néhány használt motorunkat… eléggé meglepő látni, mennyire kemény ütések érték őket. Amikor látszott Lewison és George-on, hogy kényelmetlenül érzik magukat, az erőforrások tulajdonképpen ugyanazt kapták.”

Thomas hozzátette: komoly fejlesztési munka zajlott az előző szezonban és a télen a motorokat illetően, hiszen több évre befagyasztották a fejlesztéseket, így tudták, hogy azzal az erőforrással kell majd dolgozniuk egy ideig, amivel előállnak. A szakember arra is rámutatott, hogy manapság már nem lehet külön kezelni a motort és az alvázat, a másik területet is figyelembe kell venni a fejlesztéseknél.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: